Autosuv.sk

Ostatné

Škoda znížila emisie a spotrebu vody vo výrobných závodoch

Český výrobca vo svojich závodoch od roku 2010 výrazne znížil spotrebu vody aj energie.
Škoda znížila emisie a spotrebu vody vo výrobných závodoch Závod na výrobu komponentov vo Vrchlabí

Škoda Auto vo svojich troch českých závodoch dosiahla pokrok smerom k svojmu cieľu dosiahnuť do roku 2030 uhlíkovo neutrálnu výrobu. Na jeseň 2023 uviedla do prevádzky solárnu elektráreň na streche svojho hlavného závodu v Mladej Boleslavi. Tento systém je schopný na ploche viac ako 10 000 m2 ročne vyrobiť viac ako 2 GWh bezemisnej elektrickej energie.

Na presné posúdenie ekologickej stopy výrobných procesov zaviedla Škoda Auto kľúčový ukazovateľ známy ako indikátor znižovania vplyvu výroby na životné prostredie (UEP). Ten je navrhnutý tak, aby meral znižovanie spotreby energie, emisií CO2, spotreby vody, produkcie odpadu a emisií prchavých organických látok na jeden vyrobený automobil.

Tým sa potvrdilo, že v roku 2023 sa spotreba vody na jeden automobil v českých závodoch v porovnaní s rokom 2010 znížila o 37,7 % a spotreba energie za rovnaké obdobie klesla o 38,8 % na 1,38 MWh. Do roku 2025 chce Škoda Auto znížiť hodnotu UEP v porovnaní s rokom 2010 o 52,5%.

GreenProduct: väčšie využívanie recyklovaných materiálov

V súlade so zásadami obehového hospodárstva a prostredníctvom úzkej spolupráce so svojimi dodávateľmi zvyšuje spoločnosť Škoda Auto systematické zavádzanie prírodných, recyklovaných a recyklovateľných materiálov do svojich vozidiel. Napríklad v novom modeli Superb sú všetky textilné materiály na sedadlách a obložení dverí vyrobené zo 100 % recyklovaného polyesteru.

Z recyklovaných materiálov sú po novom aj škrabka na ľad vo veku nádrže a dáždnik v dverách, s ktorým model Superb prišiel ako prvý. Škoda Auto plánuje podiel recyklovaných materiálov v budúcich modeloch ďalej zvyšovať. Od roku 2025 chce automobilka zdvojnásobiť hmotnosť recyklovaných plastov na približne 40 kg čistej hmotnosti materiálu na jedno vozidlo.

Cieľom spoločnosti je do roku 2030 znížiť uhlíkovú stopu svojich autorizovaných predajných a servisných miest minimálne o 30 % v porovnaní s úrovňou z roku 2020. Konkrétne sa stratégia zameriava na maximalizáciu spätného využitia odpadu, zníženie spotreby energie a využitie dažďovej vody.

Tagy

Pokračovať v čítaní