Autosuv.sk

Ostatné

Špeciálny Nissan GT-R50 bol postavený v rámci osláv 50. výročia GT-R a Italdesign

Nissan GT-R50 nie je len o kozmetických zmenách a vylepšení softvéru motora pre dosiahnutie pár koní navyše. Zmeny sú o- veľa výraznejšie, ako sme čakali.
Špeciálny Nissan GT-R50 bol postavený v rámci osláv 50. výročia GT-R a Italdesign

Nissan GT-R a spoločnosť Italdesign* oslavujú tento rok 50. výročie a to bol dôvod, aby ho oslávili spoločným projektom. K spojeniu Nissanu GT-R a Italdesign došlo prvýkrát v histórii a výsledkom je Nissan GT-R50 by Italdesign. Talianska spoločnosť si zobrala na starosti vývoj a postavenie vozidla. Nissan mal v kompetencii vonkajší a vnútorný dizajn, o ktorý sa postarali dizajnové centrá automobilky v Európe a USA. 

Technicky vychádza výsledné vozidlo z modelu GT-R Nismo, ale ak si niekto myslí, že Italdesign len vyladil motor a Nissan zmenil na vozidle akurát pár detailov, tak sa mýli. V porovnaní s GT-R Nismo je nové GT-R50 dlhšie, širšie a nižšie. Rázvor náprav ostal zachovaný. Zmeny, dotýkajúce sa motora, nie sú len o novom softvéri. Italdesign použil turbo s veľkým priemerom, ktoré svojou špecifikáciou zodpovedá vozidlám kategórie GT3. K tomu bolo treba prispôsobiť chladenie, ale zmeny sa dotkli aj ojnice, piestov, vstrekovačov, výfukového systému a mnohých ďalších častí. Prepracovaná je aj dvojspojková šesťstupňová prevodovka a zosilnené museli byť diferenciály a hnacie hriadele. Výsledkom zmien je vyšší výkon, ktorý by mal dosiahnuť úroveň 720 k a na 780 Nm narástol aj krútiaci moment 3,8-litrového motora.

Nissan GT-R50 

Silnejšiemu motoru bol prispôsobený aj podvozok. Italdesign použil podvozok Bilstein DampTronic s neustále upravovaným pružením. Červené brzdové strmene už na prvý pohľad prezradia dobre známu značku Brembo. Vpredu využili konštruktéri šesť-piestikové a vzadu si vystačili so štvor-piestikovými brzdami Brembo. K tomu 21-palcové kolesá s pneumatikami Michelin Pilot Sport a GT-R50 je hotové.

Nissan GT-R50
Nissan

Zvonku spoznáme GT-R50 najľahšie podľa množstva zlatých prvkov. Všetko však nie je len o farbe. Strecha je o 54 mm nižšia a jej okraje sú vystúpené o trochu vyššie v porovnaní s centrálnou časťou. Dojem sily vzbudzuje aj výraznejšie vydutá kapota. K dominantným častiam sa radí aj upravené a vysúvateľné zadné prítlačné krídlo.

Nissan GT-R50
Nissan

Vo vnútri nájdeme tradične športové sedadlá, zabalené do čiernej talianskej kože. Na palubnej doske, prístrojovom paneli, centrálnej konzole a dverách nájdeme kombináciu Alcantari a rôznych povrchov z uhlíkových vlákien. Všetko dopĺňa decentné využitie kontrastnej zlatej farby. Otázkou ostáva cena a nič zatiaľ nevieme ani o objeme výroby. Oficiálne predstavenie sa uskutoční budúci mesiac v Európe, tak sa snáď dozvieme viac.

*Italdesign patrí medzi lídrov na trhu v oblasti vývoja automobilov. Svoje služby poskytuje automobilkám a pomáha im s vývojom vozidiel od prvého definovania nového auta až po začiatok jeho sériovej výroby. Od roku 2010 je súčasťou Volkswagen Group.

Tagy

Pokračovať v čítaní