Autosuv.sk

Ostatné

Spoznajte nové DS 9. Je to zväčšený Peugeot 508 v luxusnom šate

Od Peugeotu 508 sa chce model DS 9 odlíšiť vnútorným priestorom, komfortom a modernými technológiami.
Spoznajte nové DS 9. Je to zväčšený Peugeot 508 v luxusnom šate

Peugeot 508 je nám v Európe dobre známy, v minulosti sme už informovali aj o predĺženej verzii 508 L, určenej pre čínsky trh. Koncern PSA má však v talóne ešte jedno veľké auto. Nový model DS 9 sa bude navyše predávať aj v Európe. S dĺžkou 4,93 m prekonáva aj predĺžený Peugeot 508 L, so šírkou 1,85 m už z radu nevytŕča. Oproti európskemu Peugeotu 508 má DS 9 aj výrazne dlhší rázvor náprav 2,90 m. Prejaviť by sa to malo na vnútornom priestore, prilepší si najmä posádka vzadu. Podobnosť v tvaroch medzi Peugeotom a modelom DS nemožno prehliadnuť, aj keď sa dizajnéri vozidlá snažili odlíšiť. Silueta áut ostala prakticky rovnaká, zmeniť sa mohli akurát svetlá, tvar prednej masky a niekoľko ďalších detailov. Dizajnéri DS stavili na množstvo chrómových doplnkov. Chróm lemuje bočné okná, zadné svetlá a prednú masku. Prekvapením je, že DS 9 nedostalo štýlové bezrámové okná po vzore sesterského modelu. Kompenzuje to však iný štýlový doplnok - zapustené kľučky dverí, ktoré sa po odomknutí vysunú po vzore Tesly.

Značka DS chce byť luxusnou odnožou materskej automobilky Citroen aj sesterského Peugeotu. Vidno to hlavne v interiéri, ale aj tu nájdeme spoločné prvky ako napríklad ovládač automatickej prevodovky. Digitálny prístrojový panel, volant a dotykový displej sú už prvkami, ktoré poznáme z ďalších modelov DS. Dojem väčšieho luxusu majú navodiť mäkké materiály na palubnej doske a dverách. Lacným plastom sa DS na prvý pohľad vyhlo. Palubná doska je napríklad kompletne odetá do kože Nappa. Sedadlá sú vyhrievané, ventilované a masážne.

Pri uvedení na trh bude DS 9 poháňané plug in hybridnou jednotkou E-Tense s výkonom 165 kW. Elektromotor s výkonom 80 kW a s krútiacim momentom 320 Nm umožní vozidlu jazdiť aj v čisto elektrickom režime. Kapacita batérie 11,9 kWh vystačí približne na 40 až 50 km elektrickej jazdy. Elektromotor je spojený s automatickou 8-stupňovou prevodovkou. Neskôr pribudnú ďalšie motorizácie E-Tense. Prvá z nich poskytne výkon 183 kW a bude poháňať kolesá prednej nápravy, druhá až 264 kW, čo spraví z veľkého DS 9 poriadne svižné auto. V tomto prípade sa navyše spoľahne na inteligentný pohon všetkých kolies.

DS 9 

O komfort počas jazdy sa postará najmä podvozok Active Scan Suspension. Vozidlo pomocou kamery sleduje cestu, vyhodnocuje senzormi náklon vozidla a pred nerovnosťou nastaví pruženie každého kolesa osobitne. Súčasťou výbavy je aj aktívny asistent riadenia, fungujúci do rýchlosti 180 km/h, nočné videnie, park pilot a aktívne LED svetlá. Funkcia Smart Access dovolí šoférovi prakticky zabudnúť na klasický kľúč od auta. Funkciu kľúča v tomto prípade preberie inteligentný telefón. Na diaľku možno pridať prístup k autu ďalším piatim užívateľom.

Tagy

Pokračovať v čítaní