Autosuv.sk

Ostatné

Stellantis vyzýva na okamžité zastavenie používania modelov Citroën C3 a DS3

Zvolávacia akcia kvôli nebezpečným airbagom Takata sa začala pred rokom, teraz je rozšírená o výzvu na okamžité zastavenie používania vozidiel.
Stellantis vyzýva na okamžité zastavenie používania modelov Citroën C3 a DS3

Kauza airbagov spoločnosti Takata už trvá viac ako desaťročie. Prvé zvolávacie akcie v súvislosti s nebezpečnými airbagmi začali už v roku 2013. Ide o celosvetový problém, ktorý sa dotkol množstva automobiliek a desiatok miliónov vyrobených kusov.

Problémové airbagy majú na svedomí už desiatky obetí a stovky zranených. Automobilky preto v mnohých prípadoch pristúpili k zvolávacím akciám. Problémom je možné vymrštenie kovových častí do priestoru pri aktivovaní airbagu počas nehody.

Pred viac ako rokom spustil zvolávaciu akciu na modely Citroën C3 (2. generácia) a DS3 (1. generácia) vyrobené v rokoch 2009 až 2019 aj koncern Stellantis. S akciou začal najskôr v južnej Európe a následne bola rozšírená aj do severnej časti Európy.

Teraz koncern vyzýva na okamžité zastavenie používania spomínaných vozidiel po nedávnom incidente vo Francúzsku. Cieľom je predísť vážnym bezpečnostným rizikám spojených s možnou poruchou
airbagov. Rozhodnutia o zvolávaní, najmä výzvy na okamžité zastavenie používania, sú založené na viacerých faktoroch, vrátane špecifikácií airbagov, veku a používania vozidla, klimatických podmienok a oznámení od dozorných orgánov.

Zákazníci, ktorých sa táto výzva na okamžité zastavenie používania vozidla týka, budú čoskoro informovaní o ďalších podrobnostiach. Zároveň si môžu overiť, či sa ich vozidlo týka tejto výzvy, a to prostredníctvom nástroja na kontrolu VIN čísla na oficiálnej webovej stránke Citroën Slovensko, alebo kontaktovaním autorizovaného predajcu Citroën a tiež prostredníctvom zákazníckej linky: 0917 914 028.

"Je mimoriadne dôležité, aby majitelia vozidiel, ktorí zmenili svoju adresu alebo kontaktné údaje, túto zmenu nahlásili na e-mailovú adresu zvolavacie.akcie@c-automobil-import.sk alebo informovali najbližší autorizovaný servis Citroën. Len tak je možné zabezpečiť včasné a efektívne kontaktovanie v prípade dôležitých oznámení", uvádza sa v tlačovej správe Stellantisu.

Majitelia dotknutých vozidiel budú informovaní a vyzvaní, aby neodkladne kontaktovali autorizovaný servis kvôli bezplatnej výmene airbagov.

Pokračovať v čítaní