Autosuv.sk

Ostatné

Tachometer vystupujúci do priestoru: 3D prístrojovú dosku predstaví Bosch

Iba prednedávnom sme začali obdivovať digitálny kokpit v autách pre bežných ľudí. Už budúci mesiac príde revolúcia. Bosch predstaví prvý priestorový prístrojový panel.
Tachometer vystupujúci do priestoru: 3D prístrojovú dosku predstaví Bosch

Iba prednedávnom sme začali obdivovať digitálny kokpit v autách pre bežných ľudí. Už budúci mesiac príde revolúcia. Bosch predstaví prvý priestorový prístrojový panel.

Počas posledných pár rokov nastal v automobilizme neskutočný pokrok. Technológie, ktoré boli kedysi doménou superluxusných vozidiel, dnes môžu vlastniť aj bežní ľudia. V najnovších modeloch automobilov pod 20 000 eur sme konečne uvideli digitálnu prístrojovú dosku, ktorá nahradila bežné analógové ručičky a poskytuje prakticky neobmedzené možnosti. Technológia však opäť pokročila a zatiaľ, čo sa všetci tešíme z tejto vychytávky, Bosch prichádza s ďalšou technológiou, ktorá posunie prístrojový panel na ešte vyššiu úroveň.

Bosch 3D kokpit
Zdroj: Bosch

Počas autosalónu vo Frankfurte prinesie v septembri spoločnosť novú technológiu digitálneho kokpitu, ktorá pre vodiča vytvára 3D efekt. Okrem fascinujúceho užívateľského zážitku bude efekt vystupujúcich elementov slúžiť hlavne na zvýšenie bezpečnosti na cestách. "Varovné hlásenia, ktoré vyzerajú, že z obrazovky vychádzajú, vyskočia na oči oveľa zreteľnejšie," hovorí Dr. Steffen Berns, šéf divízie Bosch Car Multimedia. Okrem vyletujúcich dopravných značiek pomôže priestorový efekt aj k lepšiemu zobrazeniu vzdialeností napríklad pri parkovaní. Krajšia a prehľadnejšia bude aj navigácia. Predstavte si, že vám ju zobrazí pred očami nielen v 3D zobrazení, ale aj s priestorovým efektom. A predstavte si, že dnes už bežne vymodelované budovy väčších miest budú skutočne priestorové. Nový kokpit posunie zážitok na úplne inú úroveň.

O technológií zatiaľ veľa nevieme. Bosch tvrdí, že pôjde o pasívnu 3D technológiu. To je tá, ktorá sa využíva napríklad v 3D kinách. Obraz, ktorý sa premieta, zahŕňa "informáciu" pre obe oči. Polarizácia okuliarov zariadi, aby každé oko dostalo z celkového obrazu iba tie časti, ktoré sú preň určené. Pochybujeme však, že Bosch bude nútiť vodičov nosiť okuliare. Pravdepodobne využije dva displeje, ktoré sa budú navzájom prekrývať a budú nastavené tak, aby každý videlo naraz iba jedno oko. Technológia je už známa celkom dlho. V autách doteraz nebola.

Tagy

Pokračovať v čítaní