Autosuv.sk

Ostatné

Test Mercedes E 400 kabriolet: Otvorenú strechu si užijete aj v chladnom počasí

Mercedes E je etalónom pri jazde s otvorenou strechou. Posádka na predných sedadlách si jazdu užije aj vo vysokých rýchlostiach bez prechladnutia a otravného aerodynamického hluku.
Test Mercedes E 400 kabriolet: Otvorenú strechu si užijete aj v chladnom počasí

Mercedes E je etalónom pri jazde s otvorenou strechou. Posádka na predných sedadlách si jazdu užije aj vo vysokých rýchlostiach bez prechladnutia a otravného aerodynamického hluku.

Letné teploty, voda, pláž, studené drinky, relax a otvorená strecha - môže byť predstava o lete lepšia? Možno áno, ale potom príde aj tak podstatne horšia realita. Dlho očakávaný test kabrioletu sa uskutočnil akurát v týždni, keď často pršalo. Namiesto bazénov, pláže a drinkov nás aj tak čakal čas trávený pracovnými povinnosťami za počítačom. Slnko vyšlo počas týždňového testu kabrioletu triedy E len na pár chvíľ a aspoň cez víkend sme si na chvíľu užili leto, spravili s kabrioletom letné fotky a narýchlo na mobil zachytili krátke video, zobrazujúce stiahnutie strechy a prípravy na pravú letnú jazdu.

Počasie počas týždňa nevyšlo ideálne, ale asi to tak malo byť a v konečnom dôsledku nám to pomohlo lepšie spoznať auto s plátennou strechou. Minulý rok v podobnom čase nás rozmaznával Mercedes triedy C s motorizáciou 43 AMG. O tak perfektnom zvuku sme mohli v kabriolete E 400 len snívať. Benzínový šesťvalec je síce kultivovaný, ale na plieskanie do výfuku a poriadny športový zvuk, pri ktorom sa vám zježia všetky chlpy na tele, treba zabudnúť. Tento druh zážitku ostáva výsadou AMG vozidiel. 

Ak chcete jazdiť bez strechy, tak musíte časť kufra obetovať.

Mercedes E 400 prekonal naše očakávania v iných ohľadoch a v prípade kabrioletu rovno v tom najdôležitejšom. Jazdu bez strechy si tu skutočne užijete aj pri horšom počasí a vysokých rýchlostiach. Aerodynamika je pri otvorenej streche výborná. Nárazy vetra a z toho vyplývajúci hluk v otvorenej kabíne sú výrazne potlačené. Pri rýchlosti 90 km/h sa posádka pri otvorenej streche, ale pri vytiahnutých oknách môže rozprávať úplne bez problémov - bez kričania a s úsmevom. Tým, že prúdenie vzduchu je smerované preč od posádky, ostáva v aute teplo. Jazdiť pri nie ideálnom počasí a pokojne aj rýchlosťou 130 km/h pri otvorenej streche nebolo nikdy dvakrát rozumné. V Mercedese sme to zvládli aj v krátkom tričku. Stačí si zapnúť fúkanie teplého vzduchu na krk a šofér si ešte nasmeruje ventiláciu na ruky položené na volante. Výsledkom je pocitové teplo, posádku však zároveň vôbec neprefúka studený vzduch a to platí aj pre spomínanú vysokú rýchlosť. 

Po aktivovaní fúkania teplého vzduchu na krk treba pár sekúnd počkať, kým sa dostaví želaný efekt.

V rámci testov sme v minulosti odjazdili viacero kabrioletov a človek ich po týždni odovzdáva s pocitom, že to bolo super, ale má toho dosť. Je poriadne prefúkaný a teší sa na pevnú strechu. Po týždni s Mercedesom triedy E ostal len "super" pocit. Pri mestských rýchlostiach je stiahnutá strecha aj okná samozrejmosťou. Navyše, ak začne pršať, tak ju za približne 21 sekúnd vytiahnete a po daždi a jej vyschnutí za 16 sekúnd znovu skryjete. Celý proces je možný do rýchlosti 60 km/h. V prípade rýchlejšej jazdy je dobré vysunúť krídlo nad strechou (vetrolam Aircap) a chránič vzadu pre lepšiu aerodynamiku, ako bolo ukázané vo videu. 

Michal Švančara

Zatiaľ, čo posádka vpredu si otvorenú strechu užíva prakticky pri všetkých u nás dovolených rýchlostiach, pre tých vzadu to neplatí. Ak je vozidlo obsadené, tak si otvorenú strechu užijete maximálne v meste. Pri rýchlostiach nad 90 km/h pasažierov vzadu poriadne prefúkne. Zatiaľ, čo vzduch preteká bezpečne ponad hlavu šoféra, vzadu schytávate plnú paľbu a vo vyšších rýchlostiach sa máte problém nadýchnuť. Pred zavretím strechy nás potešila ešte posledná drobnosť. Displeje vo vozidle sú dobre čitateľné aj na priamom slnku.

Michal Švančara

K dobrej aerodynamike prispel určite aj nízky posed vodiča a vysoko položená hrana dverí, veď pri otvorenej streche vidno šoférovi zboku ledva hlavu. Ťažké, vysoké a dlhé dvere slúžia aj pre nastupovanie dozadu. Mimoriadnu váhu dverí pripisujeme nielen rozmerom dverí, ale aj snahe konštruktérov zvýšiť tuhosť karosérie vozidla s plátennou strechou. 

Plátenná strecha môže byť v tmavohnedej, tmavomodrej, tmavočervenej alebo čiernej farbe.

Z nášho pohľadu ide o dobrý kompromis, ktorý sa odrazil na jazdných vlastnostiach. Karoséria kabrioletu sa v zákrutách nekrúti a rozdiel oproti triede E s pevnou strechou nerozoznáte, určite nie v bežnej premávke. S výnimkou kufra a o niečo menšieho priestoru na zadných sedadlách vás plátenná strecha o nič neoberá. Benzínový šesťvalec si počas testu vypýtal 10,2 l. Nejde o hornú hranicu spotreby, ale o hodnotu, pri ktorej si vozenie užijete naplno bez odľahčovania nohy na plyne. S trochou snahy spotreba klesne až niekde k ôsmim litrom.

Mercedes E400 kabriolet zatváranie strechy

Kabriolet bol vždy o pocite slobody, neviazanosti a tú vám Mercedes E určite dá aj spolu s pocitom vetra vo vlasoch, hoci fúka podstatne slabšie, ako sme čakali. Vďaka dobrej aerodynamike je plátená strecha zrazu vhodná aj do našich podmienok. Radosť z otvorenej strechy si tak môžete vychutnať rozhodne častejšie, ako len počas pár tropických dní. So zatiahnutou strechou zas môžete čeliť aj mrazivému počasiu, takže kabriolet s pohonom všetkých kolies nie je len jednoúčelové, ale plnohodnotné auto. Samozrejme, tento aspekt sme nemali ako otestovať a ostáva nám veriť, že tvrdenie Mercedesu je pravdivé.

Mercedes E400 kabriolet

Technické údaje

Značka a model Mercedes E400 kabriolet
Motor Prepĺňaný benzínový šesťvalec s objemom 2 996 cm3
Prevodovka/počet stupňov Automatická/9
Výkon kW(k)/pri otáčkach 245(333)/5 250 - 6 000
Krútiaci moment Nm/pri otáčkach 480/1 200 - 4 000
Zrýchlenie z 0-100 km/h (s) 5,5
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1 935
Spotreba výrobca / test (l) 8,3-8,6/10,2
Cena od/verzia/testovaný model 49 800/70 122/100 854

Tagy

Pokračovať v čítaní