Autosuv.sk

Ostatné

Test MINI Cooper SE: Perfektný zážitok absolútne bez zvuku

MINI Cooper je ikona. Ikonický tvar, ikonické jazdné vlastnosti a ikonická história sa zmiešali a vytvorili kult, ktorý sa s ním nesie prakticky od začiatku. Obrovský míľnik MINI prekročilo minulý rok, kedy automobilka ohlásila elektrickú verziu. Jazdiť v nej je extrémny automobilo
Test MINI Cooper SE: Perfektný zážitok absolútne bez zvuku

MINI Cooper je ikona. Ikonický tvar, ikonické jazdné vlastnosti a ikonická história sa zmiešali a vytvorili kult, ktorý sa s ním nesie prakticky od začiatku. Obrovský míľnik MINI prekročilo minulý rok, kedy automobilka ohlásila elektrickú verziu. Jazdiť v nej je extrémny automobilový zážitok.

Test Mini Cooper SE (35 obrázkov v galérii)

Keď príde reč na dizajn, nikto asi ani nemôže byť sklamaný, že elektrické MINI nepôsobí nijak futuristicky. Veď o to práve ide. Klasické okrúhle svetlomety sú doplnené chrómovým lemovaním, a to sa nachádza aj okolo mriežky chladiča. Ako aj pri ostatných modeloch. Koncové svetlá s vlajkou Spojeného kráľovstva v štýle Union Flag dodávajú MINI ešte vzrušujúcejší imidž a strecha v inej farbe je pri tomto aute takmer povinnosťou.

Nejedno bystré oko si iste všimlo, že už raz spomínaná mriežka chladiča chýba. Napriek ikonickému vzhľadu, ktorý ostáva prakticky nemenný, dokážete elektrické MINI na ceste ľahko odlíšiť napríklad vďaka plne prekrytej prednej maske alebo elektrickým znakom vpredu či po bokoch. O tom, že ide o elektromobil, vypovedá aj charakteristický žltý pásik a žlté kryty spätných zrkadiel. Navyše, prieduch v kapote je falošný a auto nemá výfuk.

MINI Cooper SE
David Dejvo Schun

V interiéri zmenu oproti bežnému modelu prakticky ani nepostrehnete. Okrem prístrojového panela, ktorý je uspôsobený na zobrazovanie stavu batérie, využitia výkonu a rýchlosti. Ten je pri MINI klasicky ukotvený o stĺp riadenia, a tak sa hýbe spolu s volantom vždy, keď si ho nastavujete. Z hľadiska výhľadu na prístrojovú dosku sme si nevedeli zvyknúť na fakt, že pri akomkoľvek nastavení nám ju telo volantu vždy aspoň trošku prekrývalo. Auto však bolo vybavené aj prehľadným výklopným HUD, vďaka ktorému sme „prístrojovku“ sledovali prakticky len vtedy, keď sme chceli vedieť dojazd.

MINI Cooper SE
David Dejvo Schun

Multimediálny systém v MINI je prebraný z materského BMW. Napriek väčšej farebnosti v rámci rozhrania sa Angličan svoju skutočnú príslušnosť nesnaží nijak zakryť. Napokon, načo by aj? Multimediálny systém BMW, a teda aj MINI, je jeden z najlepších, aké sme kedy testovali. Je prehľadný, plne integruje telefón, reaguje prakticky okamžite a podporuje bezdrôtové Apple CarPlay.

MINI Cooper SE
David Dejvo Schun

Najviac sme ocenili režim Split screen, pri ktorom si môžete aj popri používaní CarPlay nechať zobrazovať dôležité údaje jazdy priamo na centrálnom displeji. Elektrické MINI je vybavené jednou jedinečnou vychytávkou v rámci integrovaných máp. Na základe aktuálneho dojazdu vykresľuje rádius dojazdu. Ten síce nezohľadňuje kľukatosť ciest, no orientačne vám vie ukázať, kam sa až dostanete s aktuálnym nabitím batérie.

MINI Cooper SE
David Dejvo Schun

Z hľadiska priestrannosti MINI príliš nevyniká. Jeho konfigurácia síce ponúka štyri sedadlá, no sedenie dospelého človeka za vysokým vodičom je prakticky nemožné. Ak ste však zvyknutí na MINI a ste ochotní mu niečo odpustiť, iste vás poteší, že priestor nástupom elektrického pohonu neutrpel. Do kufra naložíte 211 litrov podobne ako pri konvenčnom MINI.

MINI Cooper SE
David Dejvo Schun

Zážitky z jazdy sú v tomto prípade podľa nás najdôležitejšie. Spolu s imidžom to je totiž najdôležitejší faktor, pre ktorý si MINI kúpite. Elektromotor s výkonom 135 kilowattov poháňa prednú nápravu a svojimi špecifikami priamo konkuruje modelu Cooper S. Napokon, skratka SE znamená Sports Electric a automobilka vás pri prechode na elektrinu neplánuje o nič ukrátiť. Dobre, priznávame. Elektromotor je o 6 kW a 10 Nm slabší. No krivka priebehu výkonu je tu úplne iná a môžeme zodpovedne potvrdiť, že auto sa nám javilo dynamickejšie.

MINI Cooper SE
David Dejvo Schun

MINI je charakteristické svojim motokárovým pocitom. Keď sa pozriete na jeho stavbu, kolesá sú takmer na okrajoch karosérie a jeho ťažisko je veľmi nízko. Batérie posunuli ťažisko ešte nižšie, a tak je MINI Cooper SE pocitovo iba milimetre od zeme. Vďaka tomu a športovému zaveseniu kolies máte stále pocit, že auto je našponované a pripravené podať maximálny výkon. Vďaka kombinácií jazdných vlastností a vlastností podvozku je, ak viete, čo robiť, celkom jednoduché v zákrutách odtrhnúť kolesá. Tento adrenalínový pocit zo straty trakcie je však veľmi príjemný a auto sa aj naďalej správa ovládateľne a predvídateľne.

MINI Cooper SE
David Dejvo Schun

Ak by sme sa mali pozrieť na dojazd, tu nadšenie mierne opadne. So zimnými pneumatikami na konvenčných diskoch sa nám po plnom nabití podarilo zobraziť dojazd iba 160 kilometrov, čo je pri elektromobiloch zúfalý podpriemer. V prípade letných gúm a špeciálnych aerodynamických diskov Electric Corona Spoke (áno, naozaj sa tak volajú) by sa dojazd mal vyšplhať až na 270 km.

MINI Cooper SE
David Dejvo Schun

MINI Cooper SE je určený pre každého, kto miluje jazdu a chce byť súčasťou nových trendov. Auto totiž spája z každého aspektu to najlepšie. Na jednej strane si razí úplne vlastný elektrický štýl. Na strane druhej si zachováva dizajn, vďaka ktorému ho každý ihneď rozozná. Ba čo viac, nielen dizajn, ale aj jazdné vlastnosti a dušu, ktorá je pre MINI charakteristická.

Tagy

Pokračovať v čítaní