Autosuv.sk

Ostatné

Test Opel Zafira: Posledné MPV Oplu, so skvelým podvozkom

Opel Zafira sa začiatkom roka skloňoval vo viacerých médiách. Jeho prevratná zmena nenechá kameň na kameni. Model MPV, ako ho poznáme dnes, zanikne. My sme ho však ešte stihli otestovať.
Test Opel Zafira: Posledné MPV Oplu, so skvelým podvozkom

Zafiru začala nemecká automobilka vyrábať pôvodne ešte v roku 1999. Model, ktorý zaujal predovšetkým rodiny s deťmi, počas svojej produkcie rástol ako z vody. Druhá generácia bola oproti tej prvej dlhšia o viac ako 15 cm a tretia má oproti druhej o 6 cm dlhší rázvor, a teda viac miesta pre pasažierov. Nadchádzajúca Zafira Life zmení nielen veľkosť, ale aj architektúru. Z MPV sa stane dodávka a my sme nadšení, že sme stihli otestovať ešte doznievajúcu generáciu C.

Na prvý pohľad vyzerá exteriér vozidla relatívne atraktívne. Nesmieme zabúdať, že tretia generácia je vo výrobe už 8 rokov. Napriek tomu sa má ešte stále k svetu a jej nadčasový vzhľad ju udržiava konkurencieschopnú aj napriek vyššiemu veku.

Opel Zafira
Zdroj: David Dejvo Schun

Najkurióznejším prvkom celej karosérie je špeciálne panoramatické okno, ktoré poskytuje vodičovi perfektný výhľad nahor. Toto vylepšenie je podľa nás estetickým doplnením dizajnu, i keď vieme pripustiť, že tu sa názory jednotlivcov môžu líšiť. V čom je však nesporné, je jeho praktickosť. Zvýšené čelné sklo padne vhod na križovatkách v meste. Na druhej strane, ak si ho na slnku nezastriete, koledujete si o riadnu saunu.

Ďalšou drobnosťou je zabudovaný vysúvateľný držiak na bicykle. Aktívna rodina iste ocení, že ho má v zadnom nárazníku vždy pri sebe. Dizajn ďalej dopĺňajú disky z ľahkej zliatiny a čelné svetlá s LED denným svietením.

Opel Zafira
Zdroj: David Dejvo Schun

Po nasadnutí dovnútra sme zub času pocítili trochu silnejšie. Sedadlá sú veľkou devízou Oplu celkovo a aj v Zafire sú veľmi príjemné. Prepracovanie plastov je veľmi robustné a nepôsobí lacno. Čo nás mierne zamrzelo, je multimediálny systém. Ten nám svojim technickým riešením pripomína starší systém Sync z automobilov Fordu. Ponášajú sa dizajnom aj neduhmi. Pri dotyku je potrebné zatlačiť na displej ráznejšie a často sa treba trafiť presne na tlačidlo, inak vaše ťuknutie nebude zaznamenané. Voči informačnému panelu vodiča nemáme výhrady. Potešilo nás zobrazenie všetkých dôležitých informácií na jednom mieste tak, ako sme pri Opli zvyknutí. Dizajn analógových ručičiek ukazovateľov rýchlosti a otáčok je dômyselne doplnený svietiacimi plôškami, ktoré ukazujú teplotu oleja a stav v nádrži. Otcovia a matky určite ocenia senzory zapnutia pásov na každom jednom sedadle vpredu i vzadu.

Opel Zafira
Zdroj: David Dejvo Schun

V druhom rade sa nachádza samostatne posuvná trojica sedadiel a hneď za nimi dvojica vyklápateľných miest. Vďaka nezávislým koľajniciam dokážete pasažierom v treťom rade ponúknuť viac miesta na nohy na úkor tých v druhom. Ak je tretí rad sedadiel sklopený, pasažieri v druhom rade sa môžu naopak pohodlne rozvaľovať. Aj výklopné sedačky sú na naše prekvapenie celkom pohodlné, po ich rozložení vám však v batožinovom priestore veľa miesta neostane. Inak sa doň vojde veľmi príjemných 650 litrov.

Opel Zafira
Zdroj: David Dejvo Schun

Na testovaciu jazdu nám Opel zapožičal najsilnejšiu naftovú verziu 2.0 CDTI s výkonom 125 kW a šesťstupňovou automatickou prevodovkou. Prejavy motora sú na svoj objem relatívne hlučné. Do kabíny najintenzívnejšie doliehajú zvuky agregátu po pridaní plynu, pri zvoľnení tempa sa situácia opäť upokojí. Automatickej prevodovke nemáme čo vytknúť. Radí bez problémov a presne, udržuje spotrebu na prijateľnej úrovni. Jediné, čo nám na nej chýbalo, bol športový režim. Iste, s rodinným MPV neplánujete ísť práve na pretekársku trať, no režim S je možné využiť napríklad aj pri predchádzaní. V rámci spomenutej spotreby sa nám podarilo priblížiť k tabuľkovým hodnotám. Počas nášho testu sme jazdili prevažne po meste a okolí, a to za 7,4 l/100 km.

Opel Zafira
Zdroj: David Dejvo Schun

Čo nás však najviac prekvapilo, je podvozok. Zafira je vysoké auto určené na pokojnú jazdu. Napriek tomu zvláda zákruty s nadpriemernou ostrosťou. Riadenie je presné, auto na drží na vozovke perfektne. Jediný moment, kedy zistíte, že už by ste mali do zákruty spomaliť je vtedy, keď vás prestanú držať na mieste sedadlá.

Opel Zafira Test 

Zafira generácie C je akási labutia pieseň Oplu pre architektúru MPV. Nová verzia vyrobená v spolupráci s koncernom PSA sa už nachádza na stránkach nemeckého predajcu, na Slovensko ešte nedorazila. A asi je to aj dobre. Napriek ustupujúcemu trendu MPV sú tieto vozidlá ešte stále žiadané a Opel Zafira by mal jednoznačne byť jednou z možností, ak zvažujete kúpu priestranného a bezpečného vozidla pre rodinu za prijateľnú cenu.

Dĺžka 4,67 m
Šírka vrátane zrkadiel 2,10 m
Výška 1,66 m
Rázvor 2,76 m
Objem batožinového priestoru 650 l
Cena verzie od 25 540 EUR (7 miest, motorizácia)
Motorizácia 2,0 CDTI, 125 kW, 6st. automat

Tagy

Pokračovať v čítaní