Autosuv.sk

Ostatné

Test Renault Talisman Initiale Paris: Manažérske kombi s nádychom limuzíny

Renault Talisman je vlajkovou loďou francúzskej značky. Nie je veľké ani pretechnizované ako sedany prémiových tried. V niektorých aspektoch však dokáže navodiť pocit, že sedíte v luxusnej limuzíne.
Test Renault Talisman Initiale Paris: Manažérske kombi s nádychom limuzíny

Dizajn Talismanu vychádza z rukopisu francúzskej značky, ktorá si svojim dizajnom získala mnohých. Protipól k nemeckej presnosti a ostrým tvarom je francúzska žoviálnosť a hravé oblúky, ktoré sú však akoby zaodeté do obleku s viazankou. Vlajková loď neevokuje pocit hravosti, ale ani priveľkej „suchariny.“ Prirovnali by sme ju skôr k distingvovanému charizmatickému manažérovi.

Renault Talisman Initiale Paris
Zdroj: David Dejvo Schun

Dizajn LED svetiel do tvaru C je pre Renault typický a nechýba ani tu. Obrovský chrómový diamant Renault sa vyníma na chrómovej mriežke chladiča. Chróm je prvok, ktorý z áut dnes mizne. Väčšine z nich tým opticky „pridá výkon,“ vyzerajú športovejšie. To ale nie je cieľ Talismanu. 

Renault Talisman Initiale Paris
Zdroj: David Dejvo Schun

Atraktívny dizajn sa na bočnej strane auta takmer vôbec neukazuje, z toho uhla pôsobí ako obyčajný sedan. Zmena nastáva opäť až pri zadku, do ktorého Renault už pred rokmi zakomponoval všetko to, čo je dnes moderné. Nájdeme tu svetlá, ktoré prechádzajú cez väčšinu šírky auta a označenie modelu veľkými písmenami v strede priamo pod znakom. Automobilky si jedného dňa povedali, že keď už je znak v strede, dávať označenie modelu niekam „do rožku“ je nezmysel. A dobre urobili, Renaultu to veľmi svedčí.

Renault Talisman Initiale Paris
Zdroj: David Dejvo Schun

Pri nástupe do kabíny sme mali z interiéru dvojitý dojem. Nebolo to kvôli dvojfarebnému sfarbeniu interiéru, to sa nám veľmi páčilo. Úžasné mäkké sedadlá nás doslova objali. Nie však športovým spôsobom. Predstavte si, že vás objíme vaša objemná stará mama alebo ten tučný pokémon Snorlax. Vy ste v mäkkom a je vám príjemne. Čiernobiela kombinácia kože bola už len príjemnou čerešničkou na torte nielen pri sedadlách, ale aj palubnej doske.

Renault Talisman Initiale Paris
Zdroj: David Dejvo Schun

Ten negatívnejší dojem sme mali práve zo spomínanej palubnej dosky. Presnejšie z multimediálneho systému. Už pri predošlom teste Megane RS sme sa radovali z faktu, že v novom Cliu už spomínaný R-Link nenájdete. Obrazovka má podľa nášho názoru na dnešné pomery slabú grafiku aj rozlíšenie. Dnes sú moderné lesklé obrazovky, Talisman má matnú. Dnes sú moderné neviditeľné okraje, Talisman ich má obrovské.

Renault Talisman Initiale Paris
Zdroj: David Dejvo Schun

Ale dosť bolo hejtovania, poďme k prístrojovej doske. Dizajn, ktorý Renault zvolil, je kombináciou moderného digitálneho kokpitu a pôvodného ručičkového zobrazenia. Ukazovateľ paliva a teploty motora ostali analógové, zvyšok sa presunul na zaoblený centrálny displej. Tu nám nechýbalo absolútne nič. Videli sme rýchlosť, spotrebu a aj nastavenie tempomatu. Možno by sme uvítali zobrazenie, ktoré naraz ukáže aj dojazd a prejazdené kilometre.

Renault Talisman Initiale Paris
Zdroj: David Dejvo Schun

Hovorí sa, že vodič by si mal zachovávať odstup od auta pred sebou najmenej dve sekundy. Práve tu nás veľmi príjemne prekvapil radar adaptívneho tempomatu, ktorému Renault pridal funkciu navyše. Pokiaľ máte tempomat aj obmezovač rýchlosti neaktívny (je vypnutý na prepínači pri radiacej páke), auto vám zobrazuje odstup vyjadrený presne v desatinách sekundy. Tú známu poučku z autoškoly si tak konečne zavediete do praxe.

Renault Talisman Initiale Paris
Zdroj: David Dejvo Schun

Najviac sme však ocenili komfort, ktorý toto auto ponúka. Komfortnosť sedadiel sme už spomínali. Okrem mäkkého a príjemného posedu majú aj funkciu uľahčovania vystupovania a nastupovania. To znamená, že sú odsunuté dozadu až pokým nenaštartujete motor. Vtedy si vás prisunú bližšie k volantu do polohy, ktorú ste si nastavili. Rovnako majú aj masážnu funkciu.

Renault Talisman Initiale Paris
Zdroj: David Dejvo Schun

Testovaný model vo výbave Initiale Paris sme dostali s naftovým motorom s výkonom 147 kW, ktorý pochádzal z dvojlitra prepojeného šesťstupňovou prevodovkou. Celému hnaciemu ústrojenstvu asistoval systém natáčania všetkých kolies 4Control, ktorý dokáže v závislosti od rýchlosti stabilizovať vozidlo alebo znížiť polomer otáčania. Musíme povedať, že po nasadnutí do tohto auta sme nemali ani najmenšiu túžbu jazdiť rýchlo. Užívali sme si pokojnú pohodovú jazdu na aute, ktoré cestou pláva.

Renault Talisman Initiale Paris
Zdroj: David Dejvo Schun

Musíme veľmi pochváliť odpruženie, ktoré síce nepatrí medzi tie komplikované prešpikované technológiami, no auto cestou sprevádza tak, ako sa na limuzínu patrí. Pokojne a distingvovane. Prejavy motora sú v štandardnom nastavení Comfort celkom očakávateľné. Nedostanete ani dych berúce zrýchlenie, no pri predbiehaní vás nenechá neskorými reakciami v šachu. V prípade, že by ste od auta v režime Sport požadovali všetkých 147 kW naraz, auto je pripravené vám ich poskytnúť vo forme rýchleho diaľničného plavidla. Aj rýchlosti nad 150 km/h nie sú takmer vôbec cítiť a motor je počuť len trochu. Ak by ste však chceli od auta prudký slalom alebo energickú plyn-brzdu medzi ľudoprázdnymi ulicami mesta, auto vám dá veľmi rýchlo pocítiť, že toto nie je jeho životná cesta. Automatická prevodovka a aj samotný agregát na to predsa len nie je naladený.

Renault Talisman Initiale Paris
Zdroj: David Dejvo Schun

Sklamal nás akurát adaptívny tempomat, ktorý funguje len v rýchlostiach nad 50 km/h. V dobe, keď už autá dokážu samé zastaviť a aj sa rozbehnúť, je tempomat vypínajúci sa pri vstupe do mesta (50 km/h hranica) už trochu málo.

Veľmi nás však potešila spotreba. Vytvoriť automobil, ktorý ponúka 147 kW výkonu a zároveň pri bežnej jazde spotrebuje okolo 6,5 litra, je celkom umenie.

Test Renault Talisman Initiale Paris 

Talisman v najluxusnejšej výbave dokonale klame telom. Je to auto, ktoré vám zvonka príde, že by pokojne mohlo s hrdosťou voziť francúzskeho prezidenta. Presne rovnaký pocit máte aj vo vnútri. Až keď sa posadíte na zadné sedadlá, zistíte, že nejde o superdlhú limuzínu, ale o manažérsky sedan. Ak ste ochotní akceptovať mu celkom vysokú cenu, ostanete len žasnúť nad užívateľským zážitkom, ktorý Francúzi vytvorili.

Dĺžka 4,85 m
Šírka bez zrkadiel 1,87 m
Výška 1,46 m
Rázvor 2,81 m
Objem batožinového priestoru 515 l
Cena výbavy od (aj s motorom) 38 260 EUR (40 360 EUR)
Motorizácia 2,0 dCi , 147 kW, 6st. automat EDC

Tagy

Pokračovať v čítaní