Autosuv.sk

Ostatné

Test Škoda Octavia RS245: Aj červená čiapočka môže mať gule

Automobily Škoda sa vyrábajú už od roku 1925 a samotná Octavia od roku 1959. Potom nastala dlhšia pauza a moderný automobil nesúci názov starého veterána uzrel prvýkrát svetlo sveta v roku 1996.
Test Škoda Octavia RS245: Aj červená čiapočka môže mať gule

Octavia, ktorú sme testovali my, je treťou generáciou moderného pokračovateľa a nesie honosnú príponu RS a číslo 245.

Škoda Octavia RS 245 je tým najlepším, čo mladoboleslavská automovilka ponúka na poli rýchlosti a adrenalínu. Ak ju uvidíte na ulici, rozoznáte ju od bežnej verzie úplne hravo. Na prednej maske vidíme tri páry svetlometov, ktoré rozdelili fanúšikov značky na dva tábory. Prví vravia, že predel na hlavných svetlometoch je dizajnovým fiaskom, druhí zase, že to bol správny krok. Necháme na každého vkuse, či to pokladá za pekné alebo nie. Pravdou však je, že dizajn spravil auto jedinečnejším a jeho rukopis je teraz o to silnejší. V RS pribudli na prednej maske falošné prieduchy v nárazníku a označenie vRS, ktoré je pre športové Škody typické. Po bočných stranách auta zaujmú mohutné kolesá z ľahkej zliatiny s výnimočným šesťuholníkovým tvarovaním vnútorných pilierov.  Tieto elektróny sú v podstate rukopisom značky, ktorá sa snažila obzvláštniť dizajn a prišla s niečim, čo u inej automobilky nenájdete. Zadná časť je doplnená veľkým spojlerom a reflexným pásikom nad nelakovanou časťou nárazníku. Práve vďaka nemu rozoznáte RS aj v noci už z diaľky.

Octavia RS245
Dejvo

V interiéri si dizajnéri na vizuálnom, ale aj funkčnom oddelení stupňa výbavy dali záležať dôslednejšie. Honosný a veľavravný nápis RS nesú lišty dverí, volant, koberčeky a všetky sedadlá. To pre prípad, že by ste náhodou zabudli, kde sedíte. I keď to sa vám určite nestane. Pocit luxusu a vyššej triedy dodáva aj červené ambientné osvetlenie vo dverách. Vlastne v noci má celý interiér červený nádych. Okrem tlačidiel na dvíhanie okien a iných, ktoré vozidlo prebralo z bežnej Octavie. Ich podsvietenie má zelený nádych a aj keď ich svietivosť nie je vysoká, a tak neprispieva významne k celému dojmu auta, človek si to jednoducho všimne. Myslíme si, že zmeniť podsvietenie pár tlačidiel by nemalo byť až také nákladné, aby to automobilka nemohla skúsiť. Špeciálne, keď by si tlačidlá mohla požičať od Audi, ktoré červenú farbu používa. Poďme ale spät k výbave kokpitu. Sedadlá z kože Alcantara sú doplnené látkou a na chrbte a pod zadkom sú perforované. To umožňuje koži viac dýchať aj v letných mesiacoch, kedy sa čierne kožené sedačky stávajú postrachom vodičov. Na prvý pohľad športový vzhľad je definovaný neoddeliteľnými hlavovými opierkami, ale aj mohutnými bedrovými podperami, ktoré vás držia na mieste aj pri zákrutách vo vysokej rýchlosti.

 

 

Dejvo

 

 

 

Pri mieste na nohy na zadných sedadlách a batožinovom priestore nie je o čom debatovať. Octavia je známym autom, a tak nie je tajomstvom, že snúbi praktickosť s dizajnom. Dizajnové sú aj analógové budíky prístrojovej dosky skombinované s typickým koncernovým FIS displejom a športový, červenou niťou prešívaný volant s pádlami. Obrovský palubný systém v strede je robený z dnes už moderných lesklých plastov, s ktorými ešte stále úplne nie sme stotožnení. Škodovke však treba uznať, že spracovanie v porovnaní s predošlými modelmi posunula opäť o krok vyššie. Displej je čitateľný bez problémov a odtlačky zachytáva minimálne. Systém funguje plynulo a jeho dizajnové spracovanie je doslova luxusné. Funguje veľmi plynulo a ponúka hneď niekoľko režimov zobrazenia. Prvý je ten klasický, kde máte zobrazenú iba tú funkciu, ktorú práve požadujete. Ak však na systéme kliknete na tlačidlo Home, zobrazí sa vám obrazovka, ktorá sumarizuje všetko potrebné na jednom mieste. Na jednom displeji tak je mapa, médiá a telefón. Je to podľa nás jedno z najlepších riešení domovskej stránky multimediálnych systémov. Také Simply Clever riešenie.

Dejvo

O Simply Clever riešenia v aute skutočne nie je núdza. Nájdete tu všetko, čo aj pri modeloch nižšej cenovej kategórie. Okrem praktického stojana na mobil mince a všeličo ďalšie je tu priehradka na reflexnú vestu, veľký Jumbo Box v lakťovej opierke, škrabka na ľad a maličký smetný kôš. Ten nás zaujal asi najviac, pretože rieši dilemu každého, kto svoje auto používa na viac ako len vozenie z domu do práce. A v prípade, že si kúpite RS 245, asi vám o viac predsa len ide.

 

 

Skoda

Na športovom aute sú najdôležitejšie pocity z jazdy, a tie nesklamali. Novej Octavií RS pribudlo pod kapotu oproti tej predošlej 15 koní. Odtiaľ pramení číslo 245 hp, v prepočte teda približne 180 kW, ktoré ženú stroj dopredu. Vďaka novému elektronickému diferenciálu VAQ na predných kolesách, zatáča auto oveľa ostrejšie a agresívnejšie. Nové rozdelenie sily medzi kolesá na prednej náprave tak umožňuje zákruty prechádzať vo vyšších rýchlostiach ako doteraz. Auto ide doslova tam, kam ho nasmerujete. Automatická sedemstupňová prevodovka má všetky výhody, ale aj neduhy koncernovej DSG. Máme na mysli oneskorenú reakciu pri úplnom stlačení pedála. Jej správanie je však možné upraviť v režimoch eko, normálny a športový. Pri športovom sa prevodovka toto oneskorenie snaží zmazať tým, že permanentne drží motor vo vyšších otáčkach. Po zapnutí RS režimu tlačidlom nad radiacou pákou sa na prvé počutie zmení charakter vozidla a výfuky dostanú športový šmrnc. Ide však iba o divadlo pre cestujúcich. Zvuk nepochádza z výfuku, ale z reproduktorov. Zrýchlenie z 0 na 100 je však ozajstné. Podľa tabuliek by to malo byť iba 6,6 sekundy. Nám sa ho však nepodarilo otestovať, keďže auto malo obuté zimné pneumatiky s nižšou priľnavosťou a začalo prešmykovať. Rovnako ozajstný atraktívny je aj podvozok. Je ladený tvrdo, no nesnaží sa o trestanie vodiča na každej nerovnosti. S novou Octaviou RS 245 je jednoducho radosť jazdiť.

 

Skoda

 

 

Celý tento balík zábavy so štítkom mladoboleslavskej spoločnosti búra mýty o zašednutej sláve značky. Octavia RS je podnes mokrým snom nejedného mladého chlapca. Na Slovensku jej bol prisúdený piedestál toho najlepšieho spomedzi ponuky okrídleného šípu a spôsobuje fascináciu. I keď ide o auto, ktoré má od superšportu ďaleko, mnohí ho tak na ulici vnímajú. Auto manifestuje, že Škoda už dávno nie je iba ľudová cesta. Toto auto je životný štýl pre každého, kto sa nevie rozhodnúť medzi výkonom, autom na každodenné použitie a možno aj národným cítením. Na pretekársku trať však stvorené nie je.

Ak chcete vidieť Octaviu RS245 v teste Rasťa Chválu na videu, na našej stránke sa objaví už onedlho.

zdroj: Dejvo via Albumizr
Dĺžka 4,69 m
Šírka 1,81 m
Výška 1,45 m
Rázvor 2,68 m
Objem kufra 590 l
Cena testovaného modelu 32 330 eur
Testovaná motorizácia 2.0 TSI, 180 kW, 7 st. DSG
Priemerná spotreba počas testu 8,2 l/100km

Tagy

Pokračovať v čítaní