Autosuv.sk

Ostatné

Toyota v USA postaví továreň na batérie

Toyota urýchľuje elektrifikáciu svojho vozového parku a investuje obrovské prostriedky do výroby elektromobilov. Nedávno koncern oznámil výstavbu továrne na batérie v USA.
Toyota v USA postaví továreň na batérie

Továreň na výrobu batérií, ktorú sa Toyota rozhodla postaviť v USA, bude s najväčšou pravdepodobnosťou v meste  Greensboro v Severnej Karolíne. Ide o súčasť plánu na zvýšenie predaja elektrických vozidiel v Severnej Amerike. Bloomberg sa odvoláva na neoficiálne zdroje a dodáva, že Toyota údajne zvažuje pri tomto projekte spoluprácu so spoločnosťou Panasonic, hoci definitívne rozhodnutie ešte nepadlo.

Podľa neoficiálnych správ by továreň Toyoty mala byť hlavným nájomcom v priemyslovom parku Greensboro-Randolph Megasite v blízkosti niekoľkých medzištátnych diaľnic v centre štátu.  

Toyota má v Spojených štátoch 10 závodov a s výstavbou novej továrne chce začať v roku 2025. Do roku 2030 automobilka investuje približne 3,4 miliardy dolárov do výroby batérií v USA a celkovo plánuje spoločnosť investovať do rozvoja technológií a zväčšenia objemu výroby batérií 13,5 miliardy dolárov.

Toyota bZ4X

V Spojených štátoch bude japonský koncern od budúceho roka predávať dva elektromobily – crossover strednej triedy Toyota bZ4X a luxusný model Lexus, postavený na rovnakej platforme. Budú to prvé plne elektrické autá Toyoty na tomto trhu od ukončenia predaja RAV4 EV pred 7 rokmi.
 
V Európe má Toyota v ponuke elektrickú dodávku Proace Electric a v rade Lexus crossover UX 300e. V Číne si možno kúpiť dvojicu modelov Toyota C-HR EV a IZOA EV. SUV bZ4X na novej platforme, ktorá bola špeciálne vyvinutá pre elektromobily, bude v Európe dostupné v on-line predaji od decembra 2021.

Toyota začala s elektrifikáciou svojho vozového parku v roku 1997, keď uviedla na trh model Prius. Ten sa stal rýchlo globálnym modelom. Do dnešného dňa sa na cesty dostalo viac ako 18,7 milióna elektrifikovaných automobilov Toyota. V USA tvoria elektrifikované autá takmer 25 percent z celkového predaja značky, do roku 2030 by to malo byť až 70 percent. V Európe je ich podiel oveľa vyšší – v tomto roku je to 59 percent.

Obrázky

Tagy

Pokračovať v čítaní