Autosuv.sk

Ostatné

Veterány sa tentokrát stretli v Galante

Až 65 historických áut sa stretlo na ďalšej podarenej veteránskej akcii. Nechýbali vozidlá Triumph, Mercedes a svoje zastúpenie mali aj americké autá.
Veterány sa tentokrát stretli v Galante

V Galante sa mi tradične darí, doniesol som si z nej už kopu ocenení, aj tohto roku ma vyhlásili ako prvého.

1
Marián Bazala

Ďakujem, zaslúžil som si to!!! Ale poďme pekne po poriadku: Keď som sa dočítal, že počas akcie navštívime Nitru a Agrokomplex, trocha ma to zarmútilo.

2
Marián Bazala

Veď v Nitre na AX to poznám ako doma, vzadu v múzeu fotievam staré stroje. Nevadí, beriem aj druhý Triumph s posádkou - vnučka Linduška a manželka Beáta.

3
Marián Bazala

Linduška vzadu na AX nebola, bude sa jej to páčiť. Ráno sadáme s malou dušičkou do našich vehiklov, či nás tie anglické potvory niekde nenechajú. Vyrážame do Šale. Tam je dnes štart a cieľ akcie. Ďalšia anomália zrazu je, že ja idem trikrát po tej istej ceste Nitra-Šaľa. Je to hnusná cesta, hlavne úsek medzi Cabajom a Rieglerom je vyjazdený, samá koľaj. Stalo sa tam už množstvo smrteľných nehôd. Držím volant oboma rukami, rovinka ako z pravítka, ale koľaje ako sibírska magistrála. Šaľa – privítanie, raňajky a hodinku si prezeráme stroje, čo prišli.

4
Marián Bazala

Mne sa páči Mercedes Pagoda z roku 1966.

5
Marián Bazala

Je to síce klasická nemecká kocka bez kúska talianskej alebo anglickej elegancie. Tento kváder je ale po technickej stránke na míle lepši, ako jeho vtedajší konkurenti. Šoféruje sa skoro ako novodobé stroje.

6
Marián Bazala

Má to aj posilňovač bŕzd a riadenia. Z Novák prišiel Rolls-Royce Silver Dawn z roku 1951.

7
Marián Bazala

Tiež krásny kúsok starého železa. A pre zmenu na tomto Dodge je tak 100kg chrómu.

8
Marián Bazala

Amerika je Amerika. A ešte iná Amerika: Najviac sa páčilo fotenie šuhajkom z krásneho Auburnu Speedster z roku 1981, ktorí skoro vypadli a živo gestikulovali.

 

9
Marián Bazala

Celkom usporiadatelia vybrali 65 krásnych strojov.

10
Marián Bazala

Áno, na tejto akcii sa mohli zúčastniť len vybrané stroje. Dobrý počin. Konečne som nebol sám s Triumphom v štartovnom poli. Celkovo tu boli 3 ks. Jeden TR 3 A, jeden TR 4 A......

11
Marián Bazala

.....a jeden Spitfire. Štart prvej etapy a zas po tej nebezpečnej ceste smer Nitra. V meste pod Zoborom som nechápal. Všetky semafory svietia v našom smere na zelenú farbu. Takto krásne išiel naposledy v Nitre Gustáv Husák. Trochu si ostatní motoristi ponadávali, ale naša krásna kolóna dorazila do skanzenu na „Agráči″ bez problému.

12
Marián Bazala

Nitranovi návšteva „Agráču″ nič nehovorí, ale z Nitry som bol jediný zástupca. Zvyšným účastníkom sa návšteva poľnohospodárskeho skanzenu páčila. Vozili sme sa na úzkokoľajnom vláčiku, prezreli sme si starodávnu školu a ešte mnoho iných zaujímavostí.

13
Marián Bazala

Škoda, že toto múzeum leží mimo záujmu vedenia AX. Mohlo by byť otvorené celoročne. Krásna príroda s jazierkami láka na prechádzky, len to poriadne využiť. Exponáty sa pod vplyvom prírody rozpadajú, poprípade rozkrádajú, ako napríklad medené rúry z parných mašiniek. Udržať ich v chode je potom veľká drina.

14
Marián Bazala

A čo ma nahnevalo, chýbali im popisy, tak som sa podujal do roly amatérskeho sprievodcu, začal som s výkladom: Toto sú parné oračky, presnejšie lokomobily, nie parné valce.

15
Marián Bazala

Jeden takýto kolos sa postavil na jednu stranu poľa a druhý na druhú stranu poľa. Vytvorili súpravu, boli spojené lanom, na ktorom bol pripnutý obojstranný preklápací pluh, tento pluh si medzi sebou preťahovali a pole bolo krásne zorané.

16
Marián Bazala

Nebehali a neutláčali svojou tiažou pole.

17
Marián Bazala

Bola to krásna orba, ktorej sa doposiaľ žiadna nevyrovnala.

18
Marián Bazala

Toto je stroj zo začiatkov éry kombajnov. Je to ruský kombajn SK 3. Boli to prvé použiteľné kombajny na našich poliach. Práca na tejto mašinke bola skôr drina. Predstavte si žatvu v jačmennom poli.

Všetky ostne sadali zo žacieho valu rovno na kombajnistu a jeho svrbelo telo ešte na jeseň. Boli to jednoduché mašinky, všetko bolo prístupné, na deň práce pripadla tak hodinka - dve opráv, hlavne pojazdové remene bolo treba šponovať.

19
Marián Bazala

Toto je však kombajn SM 500 z roku 1970 a je to stroj inej dimenzie. Táto mašinka predbehla známe modro-biele kombajny E512 z NDR. SM 500 bol skonštruovaný Agrostrojom Pelhřimov. Kombajn ako prvý mal hydrostatický pohon.

Bol to fantastický stroj, mal krytú kabínu a prevyšoval ruské SK 5, Kolosy a východonemecké E 512, a preto sa nedostal do výroby. Škoda. A nikde som o tomto unikáte nenašiel ani riadok, nič sa nedozviete. Toto si pamätám zo štúdia a zo žatiev, ktoré som prežil na týchto mašinkách. V Nitre bolo super. O 14. hod. sadáme do mašiniek, zbohom Nitra, v ktorej akoby zázrakom svietili všetky svetlá nazeleno v našom smere a smer Sereď.

Marián Bazala

Stojíme na námestí, konečne voda.

21
Marián Bazala

Chlap nedospeje, pokiaľ sa nevyhne prvej mláke.

22
Marián Bazala

Ja som sa nevyhol.

23
Marián Bazala

Olovrantujeme. Po 16. hod. sa karavána vydáva konečne do cieľa v Šali.

24
Marián Bazala

Ešte zastávka na nanuk v Kráľovej. Dobre padol. Za Kráľovou si vyberám miesto na posledne fotenie..

25
Marián Bazala

Priekopa vyhovuje, aj pokosené to je, ale ja nemám deku, len tenký malý uterák. Zelina škriabe ako besná, ale vydržím.

 

26
Marián Bazala

Hurá, posledné auto prešlo a sme v cieli!

27
Marián Bazala

Všetci sme šťastne prišli a nasleduje naša veľká chvíľa. Nasleduje vyhlasovanie víťazov. Ako prvý na stupeň pre víťazov vystupujem ja, po mne manželka a Linduška. To sme boli úžasní, nie? Figu, Ferko, pravda je taká, že vyhrali všetci, a keďže sa môj otec postaral o to, aby som bol prvý v abecede ako Bazala, boli sme vyhlásení ako prví.

Tak mi nezáviďte a premenujte sa na Brištak a nie Frištak, potom ma predbehneš. Moja druhá posádka bola úspešnejšia, bola vyhlásená ako najkrajšia.

28
Marián Bazala

A dostala o dve Kávenky viacej. Linduška bola spokojná. Akcia to bola super, taký pekný "zrazik″.

29
Marián Bazala

Účastníkov ako tak, trať pekná, len pre mňa nudná, lebo po ceste domov idem zas po tej nebezpečnej ceste. A dodatok: po príchode do Nitry som skoro so Spitfirom preletel cez garáž, to prestal brzdiť jeden okruh bŕzd. Tak znova bude môj účet o niekoľko stoviek eur menší a čaká ma niekoľko hodín v garáži, aby som ženin Spitfire prinútil poriadne brzdiť...

zdroj: Marián Bazala

Tagy

Pokračovať v čítaní