Autosuv.sk

Ostatné

Vodíkovým autám zostávajú verní BMW, Hyundai a Toyota

Z pretekov vo vývoji vodíkových vozidiel odstúpil Renault aj Stellantis. Vodíkovej budúcnosti naďalej verí Toyota, BMW a Hyundai.
Vodíkovým autám zostávajú verní BMW, Hyundai a Toyota

Budúcnosť vodíkových áut ostáva neistá. Z boja nedávno odstúpil Renault a v júli sa k nemu pridal aj koncern Stellantis, ktorý nielenže ukončil vývoj vodíkových vozidiel, ale zastavil aj ich plánovanú výrobu vo svojom francúzskom (Hordain) a poľskom závode (Gliwice).

Výroba vozidiel s vodíkovými článkami mala pritom odštartovať už toto leto. Za zastavením vodíkového programu koncernu Stellantis je viacero dôvodov. Medzi hlavné sa radí nedostatočná vodíková infraštruktúra a ekonomická návratnosť v strednodobom horizonte.

"Vodíkový trh zostáva len úzko špecializovaným segmentom bez vyhliadok na strednodobú ekonomickú udržateľnosť,“ vysvetlil ešte v júli dôvod ukončenia vývoja prevádzkový riaditeľ, Jean-Philippe Imparato.

Do vodíkovej budúcnosti ešte stále investuje niekoľko významných automobiliek. Za lídra považujeme Toyotu, ktorá má s vodíkom dlhodobú víziu. Vďaka spolupráci s Toyotou je blízko k uvedeniu svojho prvého sériového vodíkového auta aj BMW. Stať by sa tak malo v roku 2028. Toyota a BMW zároveň spolupracujú na vývoji novej generácii vodíkových článkov.

Tretím významným hráčom, investujúcim do vodíkovej budúcnosti je Hyundai Group. Najznámejším vodíkovým vozidlom značky je zrejme model Nexo, ktorého novú generáciu predstavil Hyundai len nedávno v apríli 2025.

Hyundai sa chce stať prvým výrobcom, ktorý ponúkne vodíkový pohon ako alternatívu vo všetkých svojich úžitkových a nákladných vozidlách. Plánuje tak urobiť už v roku 2028, následne chce v roku 2030 dosiahnuť ďalší míľnik dorovnaním cien vodíkových a batériových elektromobilov.

Zdroj: Automotive News Europe

Pokračovať v čítaní