
To čo platilo včera, dnes už neplatí a zajtra to môže byť zas inak. Automobilový svet sa rýchlo mení a prežijú tí, ktorí sa dokážu rýchlo prispôsobiť. Vidíme to na neustále sa meniacich plánoch automobiliek. Dnes už mnohé plánovali prejsť len na čisto elektrické autá, no nakoniec hľadajú nové riešenia.
Nové full hybridy
Situácii sa prispôsobuje aj Volkswagen, ktorý dnes nemá v ponuke full hybridné autá (ponúka mild hybridy a plug in hybridy), teda niečo s čím prišla Toyota v druhej polovici 90-tych rokov. Zmeniť to chce s príchodom novej generácie modelu T-Roc v auguste tohto roku. Podľa informácií portálu Autocar je táto nová motorizácia určená aj pre Golf a Tiguan.
Full hybridy sa považovali za prechodné riešenie na ceste k elektromobilite. Pri slabších predajoch elektromobilov v porovnávaní s očakávaniami ostávajú dvere pre full hybridy otvorené dlhšie.
Motiváciu pre použitie "novej" technológie nenašiel Volkswagen v Európe ale v Južnej Amerike. Tu má spaľovací motor dlhšiu budúcnosť a full hybridné Volkswageny tu dávajú z dlhodobého hľadiska väčší zmysel. Vďaka Južnej Amerike sa full hybridné Volkswageny dostanú aj do Európy a odštartuje to už v lete práve nový T-Roc.
Platforma MEB Plus
Na poli elektromobility bojuje Volkswagen s cenou nových vozidiel. Od roku 2026 si nemecký výrobca pomôže už dávnejšie ohlásenou novou platformou MEB Plus a spolu s ňou aj novým typom batérií.
Namiesto nikel-mangán-kobaltovej (NMC) batérie siahne po lítium-železo-fosfátovej (LFP) batérii. Vďaka technologickému pokroku sa podarilo zlepšiť vlastnosti LFP batérií a hlavne predĺžiť ich dojazd. Zároveň si zachovali svoju hlavnú výhodu, ktorou je nižšia cena.
"Prechod na MEB Plus (platfomu) sa uskutoční budúci rok a zavedieme systém batérie typu cell-to-pack* s LFP. Bude to pre nás veľký krok vpred, pokiaľ ide o náklady. Je to veľmi dôležité a tiež z hľadiska výkonu," povedal šéf Volkswagenu, Thomas Schäfer pre Autocar.
Novú platformu s novým typom batérie využije ako prvý model ID.2 a postupne budú nasledovať aj ďalšie elektromobily značky.
*Cell-to-pack je konštrukcia batérie, kde sú jednotlivé články batérie priamo integrované do väčšieho batériového bloku bez ďalších modulov alebo komponentov.