Autosuv.sk

Ostatné

Volkswagen predstavil vylepšený motor 1,5 TSI evo2

Vylepšenia pomôžu Volkswagenu so splnením normy Euro 7. Vynovený štvorvalec bude zároveň základným kameňom novej plug in hybridnej jednotky.
Volkswagen predstavil vylepšený motor 1,5 TSI evo2

Nemecký výrobca sa sústreďuje najmä na elektrifikáciu, ale ešte na konci dekády plánuje stále predávať aj vozidlá so spaľovacím motorom. Vývoj spaľovacích jednotiek tak stále pokračuje, aj keď novej generácie motorov sa už asi nedočkáme. Skôr môžeme počítať s vylepšovaním súčasných jednotiek a ich prispôsobovaním emisnej norme Euro 7.

To je aj prípad benzínového štvorvalcového motora 1,5 TSI, ktorý prichádza vo verzii evo2. "Hlavné zmeny najnovšej verzii zahŕňajú Active Cylinder Management ACTplus, modul na reguláciu emisií v blízkosti motora a moderný spaľovací proces TSI-Evo," vysvetli Thomas Ulbrich, člen predstavenstva značky Volkswagen, zodpovedný za technický vývoj.

Za skratkou ACTplus sa skrýva označenie pre deaktiváciu druhého a tretieho valca v momente, keď je motor pod malou záťažou. Touto funkciou disponoval motor 1,5 TSI aj predtým, teraz je však vylepšená. Volkswagen optimalizoval prácu motora pri fungovaní na dva valce, a tak rozšíril "okno", v ktorom dokáže motor fungovať len s dvojicou aktívnych valcov. Ďalej sa zameral na aktiváciu a deaktiváciu valcov s cieľom zabezpečiť jemnejší prechod z dvojvalcovej prevádzky na štvorvalcovú a naopak.

Ďalším vylepšením je zlúčenie trojcestného katalyzátora a filtra pevných častíc do jednej jednotky a ich posunutie bližšie k motoru. Týmto krokom chcel Volkswagen ušetriť množstvo použitých vzácnych materiálov a zároveň vytvoriť dobrý základ pre splnenie budúcich emisných noriem. Zmeny sa dotkli aj vstrekovacieho systému, či plazmou potiahnutých stien valcov pre zníženie trenia. V piestoch sú zas zabudované chladiace kanáliky, čo pomôže optimalizovať spaľovanie a zvýšiť účinnosť.

Motor 1,5 TSI aj naďalej ponúkne výkon 110 kW a prvým modelom s vylepšeným motorom bude Volkswagen T-Roc. Okrem toho by sa v budúcnosti mohol benzínový štvorvalec 1,5 TSI evo2 stať základným kameňom plug-in hybridnej pohonnej jednotky. V tomto prípade Volkswagen hovorí o systémovom výkone 200 kW. Plug in hybrid by svoje uplatnenie teoreticky mohol nájsť v modeloch Volkswagen Passat a Škoda Superb.

Tagy

Pokračovať v čítaní