Autosuv.sk

Ostatné

Vynovený Hyundai i30 N s novou prevodovkou je oficiálne predstavený

Modernizovaný model sa dočkal menších dizajnových úprav, vyššieho výkonu a novej prevodovky s tromi novými funkciami N Performance.
Vynovený Hyundai i30 N s novou prevodovkou je oficiálne predstavený

Keď sa v roku 2017 predstavil model i30 N, bolo to prvé sériovo vyrábané vysoko výkonné vozidlo značky Hyundai. Odvtedy sa z neho v Európe predalo už viac ako 25 000 kusov. Modernizovaný model i30 chce stavať na úspechu predchodcu. Spolu s viacerými úpravami dizajnu a jazdných vlastností sa do výbavy dostalo aj viac ľahkých materiálov, čo sa má odzrkadliť aj na lepšej ovládateľnosti a vyššej obratnosti vozidla. Rovnako ako predchádzajúca verzia, aj nový i30 N bude dostupný v dvoch karosárskych verziách hatchback a fastback.

Niekoľko zmien sa dotklo dizajnu. Na prednej časti sa znak N nachádza na širokej stredovej mriežke chladiča. Jej špecifický ostrý vypletaný dizajn má pripomínať krídla lietadla, ale jej úpravy boli robené nielen pre vzhľad, ale aj funkciu. Teda pre čo najlepšie chladenie motora. Logo N tvorí aj súčasť krytov nábojov kolies. Medzi ďalšie dizajnové vylepšenia patria napríklad aj nové LED svetlomety s denným svietením v tvare „V“. Okrem toho, vonkajšie rohy blatníkov dostali aerodynamické lišty, ktoré vytvárajú aerodynamickú clonu, aby sa upravil tok vzduchu a zmenšili sa turbulencie v blatníkoch. 

Hyundai

Kým vo verzii fastback N sa dizajn zadnej časti nezmenil, v hatchbacku sa o prítlačnú silu a rovnováhu postará rozmerný spojler s nezameniteľným trojuholníkovým brzdovým svetlom, zatiaľ čo zadné svetlá obohatila LED technológia s novým svetelným podpisom. Vzhľad výkonného modelu dotvára dvojica veľkých koncoviek výfukového potrubia, zakomponovaná do difúzora v spodnej časti nárazníka. 

Interiér nového modelu i30 N sa zameriava na prepojenie vodiča s vozidlom. Analógová prístrojová doska obsahuje aj prvky ako aktívne variabilné LED červené pole, ktoré sa mení v závislosti od teploty motorového oleja, ako aj indikátor momentu preradenia, ktorý vodičovi ukazuje ideálny moment na zmenu prevodového stupňa. Nový Hyundai i30 N má v oboch karosárskych verziách aj kovové športové pedále a modré prešívanie Performance Blue. Novinkou tohto modelu sú aj bezpečnostné pásy s modrým prešívaním s prvkami Performance Blue.

Hyundai

Po prvý raz prichádza nový model i30 N s možnosťou N Light Seats, čo sú odľahčené, športové predné sedadlá. Sú o 2,2 kg ľahšie a majú výrazné bočnice pre lepšiu oporu v zákrutách. Tieto sedadlá boli očakávanou novinkou, ktorú už predtým dostal model Veloster N. To isté platí aj o novej 8-stupňovej "mokrej" dvojspojkovej prevodovke N DCT. Prevodovka N DCT využíva na chladenie svojich spojok olejový kúpeľ. Vzniká tak menšie trenie, čo umožňuje preniesť cez prevodovku viac krútiaceho momentu. Vodiči si môžu vybrať aj manuálne radenie používaním páčok pod volantom alebo prostredníctvom voliča prevodovky. 

Prevodovka N DCT poskytuje tri nové funkcie N Performance, čo ponúka viac zábavy z jazdy: N Grin Shift, N Power Shift a N Track Sense Shift.

N Grin Shift (NGS) na 20 sekúnd maximalizuje silu motora a prevodovky, čím prinesie výkon, ktorý vodičovi zaručene vyčarí úsmev na tvári. Vodič aktivuje funkciu tlačidlom na volante a odpočítavanie zvyšného času dostupnosti funkcie sa objaví na prístrojovej doske.

N Power Shift (NPS) sa aktivuje pri zrýchľovaní s viac ako 90-percentným využitím výkonu. Pri radení smerom nahor potom nepríde k žiadnej strate pri prenose výkonu na kolesá. To vyvolá „push-feel“ efekt a umocní zábavu z jazdy. 

N Track Sense Shift (NTS) automaticky rozpozná podmienky ideálne pre dynamickú jazdu, napríklad na pretekárskom okruhu a aktivuje sa automaticky. Pri voľbe správneho prevodového stupňa a času preradenia využíva moment optimálneho výkonu na rovnakej úrovni ako profesionálni pretekári. 

Hyundai

V štandardnej výbave sa nový model i30 N dodáva so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou (6 MT), pričom poskytuje výkon 184 kW (250 k) a maximálny krútiaci moment 353 Nm. Záujemcovia o nový model i30 N sa môžu rozhodnúť aj pre verziu Performance Package. V rámci balíka Performance Package poskytuje motor výkon 206 kW (280 k). Oproti pôvodnému modelu i30 N ide o nárast výkonu o 4 kW (5 k) a na výber sú prevodovky 6 MT alebo N DCT. Maximálny krútiaci moment verzie Performance Package vzrástol o 39 Nm na 392 Nm. Hyundai i30 N dosahuje maximálny krútiaci moment v rozpätí medzi 1 950 až 4 600 ot./min. a maximálny výkon pri 5 200 ot./min. Ostrý Hyundai s balíkom Performance Package zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,9 sekundy, čo oproti predchádzajúcemu modelu predstavuje zlepšenie o 0,2 sekundy, resp. o 3%.

Hyundai

Zmenou prešlo aj naladenie tlmičov a riadenia, vďaka ktorým sa zlepšila ovládateľnosť vozidla s oboma typmi prevodoviek. Zákazníci, ktorí si vyberú verziu s balíkom Performance Package, dostanú aj elektronicky ovládaný samosvorný diferenciál N Corner Carving Differential, elektronicky riadený diferenciál (eLSD). Predné brzdy verzie Performance Package dostali zväčšené kotúče. Ich priemer vzrástol z 345 mm na 360 mm, čo prinieslo lepšie brzdné výkony.

Zníženie hmotnosti, ktoré priniesli vysoko výkonné sedadlá N Light Seats a 19-palcové kované disky z ľahkých zliatin, sa prejavilo v lepšom výkone a ovládateľnosti ako aj vo svižnejších jazdných vlastnostiach. Nový model i30 N bude na Slovensku dostupný počas úvodných mesiacov roka 2021.

Obrázky

Tagy

Pokračovať v čítaní