Autosuv.sk

Ostatné

Výrobné linky Toyoty sa samé učia a zlepšujú

Toyota využíva vo svojich severoamerických továrňach na výrobu modelov Camry, RAV4, Sequoia a Tundra roboty založené na umelej inteligencii. Nový softvér od spoločnosti Symbio Robotics umožňuje výrobu ešte väčšieho množstva áut s väčšou presnosťou.
Výrobné linky Toyoty sa samé učia a zlepšujú

Využitie robotov pri výrobe áut je samozrejmosťou, v priebehu desaťročí sa však schopnosti strojov zdokonalili. Teraz nastala ďalšia prelomová zmena, ktorej príkladom je riešenie navrhované spoločnosťou Symbio Robotics, ktorá sa špecializuje na aplikácie umelej inteligencie vo výrobných procesoch. Roboty, riadené umelou inteligenciou, sa vďaka softvéru SymbioDCS pri práci aktívne učia. Toyota North America používa takéto nástroje na linkách vyrábajúcich modely Camry, RAV4 a Tundra. Na takejto výrobnej linke stavia aj model Sequoia, ktorého najnovšia generácia bude debutovať na americkom trhu v lete.

Prečo je robotické riešenie v továrňach Toyota takou významnou zmenou? Až donedávna mohli mnohé typy priemyselných robotov fungovať len v rámci špecifického súboru parametrov, takže prispôsobenie sa novým produktom alebo oprava nezrovnalostí boli komplikované a časovo náročné. Uvedenie nového modelu si vyžiadalo zastavenie výroby aj na niekoľko týždňov. Tomu sa teraz dá vyhnúť pomocou SymbioDCS. Nový systém zvyšuje kvalitu aj efektivitu výroby.

Výrobná linka sa učí sama

"Softvér SymbioDCS, založený na umelej inteligencii, poskytuje nášmu tímu kontrolu nad priemyselnými robotmi v reálnom čase a poskytuje ešte väčšiu flexibilitu. Týmto spôsobom môžeme uspokojiť meniace sa potreby zákazníkov a trhu," povedal Pascal Renouil, generálny riaditeľ pre pokročilé technológie spoločnosti Toyota North America.

Veľkou výhodou SymbioDCS je skutočnosť, že softvér samostatne zavádza drobné vylepšenia a opravy aj počas prevádzky. Zhromažďuje informácie pomocou mnohých senzorov, a potom ich využije pri plnení ďalšej úlohy. Odhaduje sa, že doba adaptácie na výrobu nových modelov je polovičná v porovnaní s doteraz používanými metódami a efektívnosť výrobného cyklu sa môže zvýšiť o 15 %.

Príprava na elektrickú budúcnosť

V decembri Toyota ohlásila elektrickú ofenzívu. Do roku 2030 predstaví až 30 elektromobilov na batérie. Podľa dostupných údajov má globálny trh s elektrickými vozidlami narásť z 287 miliárd dolárov v roku 2021 na 1,318 bilióna dolárov v roku 2028. Iné zistenia hovoria, že výrobcovia automobilov plánujú do vývoja a konštrukcie novej batérie v nasledujúcich 5 – 10 rokoch investovať približne 515 miliárd dolárov a odkloniť sa od spaľovacích motorov. A to si vyžaduje prispôsobiť továrne na výrobu úplne nových áut.

 "Toyota sa pripravuje na budúcnosť trhu, keďže dopyt po elektrických vozidlách vďaka partnerom ako je Symbio rastie. Chceme ponúkať rad vozidiel šetrných k životnému prostrediu, ktoré budú spĺňať potreby súčasných aj budúcich zákazníkov," dodal Renouil.

Tagy

Pokračovať v čítaní