Autosuv.sk

Technik

Najčastejšie problémy s vykurovaním/chladením automobilu (archív)

Prinášame zoznam najčastejších porúch kúrenia a klimatizácie.
Najčastejšie problémy s vykurovaním/chladením automobilu (archív) Pixabay

Bežné problémy so systémom A / C

• Nízke množstvo chladiva

Toto je jeden z najbežnejších problémov, ktorým čelí systém klimatizácie vozidla. Známkou nízkej hladiny chladiva je klimatizácia vozidla, ktorá vydáva hluk a nechladí. V závislosti na hladine chladiva môže klimatizácia fúkať teplý vzduch, nie však studený. Čeliť takejto situácii počas leta nie je príjemným zážitkom. Potrebujete doplniť chladiacu kvapalinu.

• Upchatý alebo netesný kondenzátor 

Ak nemá klimatizácia dostatočné množstvo chladiva prechádzajúceho cez systém, nebudete mať z prieduchov žiadny ochladený vzduch. Úniky kondenzora môžu znížiť účinnosť klimatizácie. Nahromadenie nečistôt v prednej časti kondenzátora navyše obmedzí tok chladiva. Klimatizácia vozidla môže preto vydávať hluk a nebude fungovať.

• Poškodený kompresor 

Kondenzátor klimatizácie je zariadenie, pri ktorom dochádza k výmene tepla a umožňuje systému klimatizácie odvádzať teplo von. Aby kondenzátor účinne fungoval, je umiestnený v prednej časti vozidla, vďaka čomu je zraniteľný voči poškodeniu pri zasiahnutí predmetmi, ako sú kamene. Ak kondenzátor praskne a unikne z neho chladivo, je potrebné ho okamžite vymeniť, aby nedošlo k ďalšiemu poškodeniu systému.


Bežné dôvody, prečo vykurovací systém nefunguje

• Nízka hladina chladiacej kvapaliny 

Vaše auto využíva na zohriatie kabíny teplo, odoberané z motora chladiacej kvapaliny. Chladiaca kvapalina je nasávaná z bloku motora, prechádza jadrom ohrievača. V jadre kúrenia sa teplo prenáša z chladiacej kvapaliny na vzduch, ktorý sa vháňa do kabíny. Nízka hladina chladiacej kvapaliny má tendenciu znižovať účinnosť odvádzania tepla z motora. To znižuje množstvo tepla, dostupného v jadre ohrievača.

• Vzduch v chladiacom systéme 

Keď vzduch prechádza chladiacim systémom, znižuje sa jeho účinnosť. Voda môže z bloku motora odoberať oveľa viac tepla ako vzduch. Preto, keď je vzduch zachytený vo vedení chladiacej kvapaliny, chladiaci systém nie je schopný a dostatočne účinný, aby zahrial kabínu. To je tiež nebezpečné pre motor z dôvodu rizika prehriatia.

• Porucha jadra kúrenia

Jadrom kúrenia je mini chladič, ktorý umožňuje cirkuláciu chladiacej kvapaliny. Teplo v jadre ohrievača je fúkané ventilátormi, čo pomáha šíriť teplo do kabíny a udržuje tak tento priestor teplý. Bohužiaľ, jadro je náchylné na nespočetné množstvo problémov, ako sú upchaté potrubia, fúkaný vzduch, ktorý sa nedostáva k jadru ohrievača, alebo chladič, ktorý nefunguje efektívne. Je mimoriadne dôležité, aby bola táto kritická časť vykurovacieho systému pravidelne udržiavaná.

• Poruchový (alebo nefunkčný ) termostat 

Ak sa stretnete s poruchou termostatu, ohrievač môže pracovať prerušovane, alebo nemusí fungovať. V takom prípade je riešením výmena termostatu.

Článok vznikol v spolupráci s Auto Gafa.

Pokračovať v čítaní