Autosuv.sk

Testy SUV

Nahradí Ceed-ku? Nová Kia K4 v teste Garáž TV

Nová Kia K4 prichádza ako globálny nástupca Ceedu. V teste AutoSUV a Garáž TV boduje extravagantným dizajnom, priestranným interiérom, úsporným motorom 1.6 T-GDi a komfortným podvozkom.
Nahradí Ceed-ku? Nová Kia K4 v teste Garáž TV

Kia posiela do segmentu kompaktných hatchbackov úplne nového hráča. Model K4 je globálnou novinkou, ktorá má postupne prevziať úlohu obľúbeného Ceedu. Kolegovia z Garáž TV ju preverili v rozprávkovom, no zároveň náročnom prostredí Horehronia – a zistili, že za extravagantným zovňajškom sa skrýva prekvapivo racionálne auto.

Dizajnová divočina, ktorá má logiku

Na prvý pohľad je jasné, že K4 ide úplne inou cestou než Ceed. Zabudnite na akúkoľvek tvarovú kontinuitu – novinka je výraznejšia, ostrejšia a sebavedomejšia z každého uhla. Zároveň však narástla: je dlhšia, širšia a má citeľne väčší rázvor. Práve ten sa výrazne podpisuje pod lepším vnútorným priestorom.

Testovaná verzia Sport s vizuálnym balíkom GT Line pôsobí dynamicky a prakticky sa navonok nelíši od plnohodnotnej GT Line. Zaujímavosťou je aj nemetalická farba karosérie bez príplatku, ktorá je nielen efektná, ale aj veľmi praktická – nevidno na nej špinu.

Interiér: moderný, ale nie odtrhnutý od reality

Kabína K4 nemá so starým Ceedom nič spoločné. Kia jasne reaguje na trendy, no zároveň si zachováva zdravý rozum. Veľký displejový panel je síce dominantou palubnej dosky, no kľúčové funkcie – klimatizácia, multimédiá či jazdné režimy – majú vlastné fyzické tlačidlá. Presne tie, ktoré dnes vodiči opäť oceňujú.

Pochvalu si zaslúžia aj praktické detaily: veľké a premyslené odkladacie priestory, pogumovaná bezdrôtová nabíjačka, klasická páka automatickej prevodovky či nastaviteľná hlavová opierka, ktorá rieši jeden z neduhov Ceedu. Vzadu K4 ťaží z dlhšieho rázvoru – miesta na kolená je nadpriemer a nechýbajú výduchy kúrenia ani USB-C porty.

Kufor väčší, praktickejší, no bez rezervy

Batožinový priestor s objemom 438 litrov prekonáva Ceed o približne 40 litrov. Je kompletne čalúnený a má pevnú dvojitú podlahu. Po sklopení zadných sedadiel vznikne takmer rovná plocha s objemom 1217 litrov. Jediným sklamaním je absencia rezervného kolesa – ani za príplatok.

Overená technika bez elektrickej pomoci

Pod kapotou testovaného auta pracoval štvorvalec 1.6 T-GDi s výkonom 132 kW a krútiacim momentom 265 Nm, spojený so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Ide o moderný motor schopný pracovať v Millerovom cykle, no bez mild-hybridnej asistencie. To je dnes skôr výnimka – a zároveň jeden z dôvodov, prečo môže byť K4 cenovo dostupnejšia.

Dynamika je viac než slušná: zrýchlenie na 100 km/h za 8,4 sekundy a veľmi dobré pružné zrýchlenie, ktoré sa vyrovná, ba dokonca mierne prekoná hybridnú Hondu Civic. Spotreba príjemne prekvapila – v meste 6 až 7 litrov, na diaľnici podobne a mimo mesta sa dá jazdiť aj za 4,5 litra.

Podvozok ako silná stránka

Jedným z najväčších prekvapení testu bol podvozok. Kia K4 je stabilná, málo citlivá na bočný vietor a veľmi dobre filtruje nerovnosti. Viacprvkové zavesenie zadnej nápravy, mäkšie tlmiče a dobré zakrytie podvozka sa podpisujú pod vysoký jazdný komfort a nízku hlučnosť – najmä na rozbitých cestách Horehronia.

Verdikt

Pod extravagantnou karosériou sa skrýva poctivý a konvenčný hatchback, ktorý ťaží zo všetkých výhod svojho segmentu: nízke ťažisko, výborná aerodynamika, dobré jazdné vlastnosti a rozumná spotreba. Vďaka absencii mild-hybridnej techniky dokáže Kia K4 zaujať aj cenou – základ štartuje pod hranicou 21 000 eur.

Ako to zhrnuli aj kolegovia z Garáž TV: Kia K4 je viac než dôstojný nástupca Ceedu. Kráľ je mŕtvy, nech žije kráľ.

Pokračovať v čítaní