Autosuv.sk

Testy SUV

Prvá jazda: Renault Clio 6 E-Tech 160 – Spŕška vylepšení, ktorá vytvorila prakticky nové auto

Nové Renault Clio 6 prináša výrazný dizajn, modernejší interiér, technológie z väčších modelov a úsporný full hybrid E-Tech 160. V prvej jazde ukazujeme, prečo nejde o facelift, ale o úplne nové auto.
Prvá jazda: Renault Clio 6 E-Tech 160 – Spŕška vylepšení, ktorá vytvorila prakticky nové auto

Na papieri to pôsobilo ako väčší facelift. Realita však ukázala niečo iné – nové Renault Clio šiestej generácie je v skutočnosti úplne nové auto, ktoré sa nebojí zásadných zmien v dizajne, technike ani vo výbave. Redakcia sa s ním prvýkrát stretla v portugalskej Sintre, kde sa ukázalo, že Clio už dávno nie je „len malé auto do mesta“, ale dorastenec s technikou a prvkami z vyšších segmentov.

Dizajn, ktorý už nie je len evolúciou

Renault sa rozhodol pre odvážny krok – Clio 6 nie je evolúciou piatej generácie, ale výrazne prepracovaným modelom. Šéfovia značky to vysvetľujú jednoducho: Clio berieme ako produkt tu a teraz. Nemá pokračovať v odkaze predchodcu, ale zaujať samo o sebe.

Auto narástlo vo všetkých smeroch:

• +7 cm na dĺžku,

• +4 cm na šírku,

• rozchod predných kolies sa zväčšil o výrazných 39 mm,

• rázvor sa predĺžil o 1 cm.

Výsledkom je robustnejší postoj, lepšie proporcie a modernejší vzhľad. K dispozícii je sedem farieb, z toho dve nové – výrazná červená Absolute Red a pútavá Absolute Green.

Aerodynamika sa zlepšila na koeficient 0,30, hoci upozornenie z videa platí: stačí jelenia "plašička z AliExpressu" a ste naspäť na úrovni predchodcu.

Praktickejšie Clio: väčší kufor, lepší priestor

Zväčšené rozmery sa prejavili aj v interiéri.

• Batožinový priestor má teraz 391 litrov.

• Nakladacia hrana sa znížila o 4 cm – detail, ktorý zákazníci vyslovene žiadali.

Vzadu vznikol o niečo lepší priestor na nohy, no veľa závisí od toho, ako veľmi sa vodič „rozvalí“ vpredu. Na hlavu je to stále tesné, ale na nohy sa dá posedieť prekvapivo komfortne.

Interiér: krok o triedu vyššie

Clio pôsobí dospelejšie než kedykoľvek predtým. Nové materiály, textílie aj Alcantara v top výbave Esprit Alpine vytvárajú atmosféru vyššej triedy. Sedadlá sú komfortné, dobre tvarované a vhodné na časté nastupovanie.

Zaujmú aj nové technológie:

• 10-palcový digitálny prístrojový štít,

• centrálny displej s Google systémom a čoskoro aj s AI Gemini,

• indukčné nabíjanie,

• USB-C porty,

• audio Harman Kardon naladený Jean-Michel Jarreom.

Nechýba ani 48-farebné ambientné osvetlenie, ktoré je funkčne prepojené s jazdnými režimami a dokonca aj bezpečnostnými funkciami – napr. pri otváraní dverí do prichádzajúcej premávky zabliká na červeno.

29 nových asistentov a minimum otravovania

Renault vybavil Clio až 29 bezpečnostnými a asistenčnými systémami, mnohé z nich preberá z väčších modelov. Zákon síce prikazuje, aby sa po každom štarte aktivovali, no v praxi neprekážajú a nie sú otravné. Kto chce, vie si cez tlačidlo vytvoriť aj vlastný „Safety Person“ profil.

Novinkou je tiež balík funkcií Active Driver Assist:

• inteligentný adaptívny tempomat,

• asistovaná jazda s centrovaním v pruhoch,

• schopnosť prispôsobovať rýchlosť podľa zákrut či kruhových objazdov.

Nechýba 360° kamera, moderné zobrazenie z cúvacej kamery nad ŠPZ a stále obľúbené fyzické tlačidlá klimatizácie.

Nové motorizácie: od benzínu po full hybrid

Nové Clio prináša tri základné pohony:

1.2 TCe (115 – 120 k)

• základná motorizácia,

• dostupná s manuálom aj 6-stupňovým automatom EDC,

• verzia 120 k príde ako LPG s nádržou na 50 litrov plynu a celkovým dojazdom až 1450 km.

1.8 E-Tech Full Hybrid (160 k)

Vrchol ponuky. Multimodálna prevodovka už pracuje v 15 režimoch (predtým 14) a motor v Atkinsonovom cykle ponúka:

• 160 k kombinovaného výkonu,

• zrýchlenie 0–100 km/h za 8,3 s,

• papierovú spotrebu 3,9 l/100 km, ktorá je podľa redakcie reálne dosiahnuteľná,

• rekordné emisie 89 g CO₂/km,

• až 80 % jazdy v meste dokáže absolvovať na elektrinu.

V praxi hybridný systém pôsobí živšie ako v B-SUV modeli Captur (Bixter), má okamžité reakcie a veľmi príjemnú dynamiku.

Ceny a výbavy

Základná 1.2 s manuálom vo výbave Evolution začína na 17 700 €.
Full hybrid je dostupný od výbavy Techno a stojí 23 500 € – rozdiel voči porovnateľnej 1.2 je približne 3800 €.

LPG variant svoju cenu zatiaľ nemá.

Google integrácia a prístup do 100 aplikácií

Nové Clio je prvým malým Renaultom s natívnym Google systémom. Bez mobilu si tak môžete priamo v aute spustiť viac než 100 aplikácií, od navigácie po streamovanie videa. Renault pridáva aj 2 GB dát mesačne na 3 roky zadarmo.

Jazdné dojmy: malé auto s parametrami veľkého

Záver testu hovorí jasne: rozdiel medzi novým Cliom a veľkým Espace nie je taký výrazný, ako by ste čakali. Kvalita materiálov, technológie a jazdné systémy posúvajú Clio medzi najdospelejšie malé hatchbacky súčasnosti.

Clio 6 napĺňa slovami dizajnéra Bruna Vanela myšlienku, že „malé auto môže mať všetko z tých veľkých“.
A v tejto generácii to platí do bodky.

Pokračovať v čítaní