Autosuv.sk

Testy SUV

Prvá jazda: Seat Tarraco sa odlišuje hlavne dizajnom, ale aj základnou výbavou

Počas prvej jazdy sme sa sústredili najmä na to, čo nové prinesie Tarraco v porovnaní s ostatnými koncernovými autami. Mantinely sú však veľmi presne určené, a tak museli Španieli staviť hlavne na dizajn.
Prvá jazda: Seat Tarraco sa odlišuje hlavne dizajnom, ale aj základnou výbavou

Počas prvej jazdy sme sa sústredili najmä na to, čo nové prinesie Tarraco v porovnaní s ostatnými koncernovými autami. Mantinely sú však veľmi presne určené, a tak museli Španieli staviť hlavne na dizajn.

Seat Tarraco sa už pomaly ukazuje aj na slovenských cestách. My sme ho mali možnosť vyskúšať ešte pred vianočnou dovolenkou v rámci prvej jazdy v Španielsku. Nie je žiadnym tajomstvom, že technický základ má spoločný so Škodou Kodiaq, a tak sme sa zamerali najmä na hľadanie rozdielov. Asi najväčšou odlišnosťou sa stane dizajn. Rozdiel je viditeľný na prvý pohľad. Zabudnime však na chvíľu na českú konkurenciu, pretože Tarraco posúva dizajn Seatu do nových sfér. Nejde o revolúciu, ale v porovnaní s Atecou, alebo Aronou vidno rozdiel už na prvý pohľad. Kolmá predná časť s upraveným tvarom prednej masky pôsobí veľmi decentne, a aj keď zvyčajne neupozorňujeme na podobnosť rôznych značiek, tu si nemôžeme pomôcť. V prednej časti Tarraca totiž vidíme trochu "kórejského korenia". Svalnatejší výraz dodáva vozidlu predná kapota s dvoma výraznejšími hranami.

Seat

Predné svetlá s výrazne hranatou líniou denného svietenia sú už typický Seat. Pri pohľade zboku vidno, že sú výrazne natiahnuté smerom dozadu a zasahujú do blatníka. Výrazným prvkom je aj prelis, prechádzajúci cez kľučky dverí.

Seat

Vzadu sa veľa vymyslieť nedá, hlavne, keď je tvar auta v podstate daný. Dizajnéri Seatu stavili na imitáciu koncoviek výfuku. V tomto prípade vlastne už ani nejde o pokus napodobniť koncovky výfuku, ale o mimoriadne populárny prvok dizajnu. To isté môžeme povedať aj o optickom prepojení zadných svetiel. Zdá sa vám, že rovnaké prvky sa v jeden čas objavujú na množstve áut? Ono to vlastne vôbec nie je prekvapením. Automobilky si robia vlastné prieskumy, v ktorých zisťujú, čo sa ľuďom páči, a keď sa im dnes páčia SUV, chrómové doplnky, "falošné" výfuky a prepojené zadné svetlá, tak vznikne napríklad Tarraco.

Seat

Vo vnútri Tarraco naplnilo naše očakávania. Na 110 % to platí o naozaj bohatom vnútornom priestore. Materiálmi a spracovaním tiež nezaostáva. Vyčítať by sme mu mohli akurát falošný drevený dekór, ale zas nesedeli sme v luxusnom aute za 100 000 eur. Palubná doska je nemecky strohá, a ani Španieli nedokázali koncernový štýl výraznejšie oživiť. Na druhej strane všetko je účelné a prehľadné. Stredový displej nie je zapracovaný do palubnej dosky, ale je o ňu opretý. Dizajnéri mu našli správne miesto, lebo je v dosahu ruky a aj očí vodiča, ktorý nemusí sklápať pohľad až niekde ku kolenám. Na prvý pohľad pôsobí giganticky, veľkú časť z neho však tvorí rám a dotykové tlačidlá, takže na zobrazovaciu plochu až tak veľa miesta neostalo. Na dnešnú dobu má štandardnú 8-palcovú uhlopriečku. Prehliadnuť nemôžeme Digitálny kokpit, teda digitálny prístrojový panel s uhlopriečkou 10,25 palca. Nejde o prekvapivú novinku, podstatné však je, že Tarraco toto riešenie ponúka v základe a na klasické analógové budíky môžeme zabudnúť. Zameranie Seatu na technológie dokumentuje aj hlasové ovládanie Alexa, alebo ovládanie gestami.

Seat

Pod povrchom sa ukrýva dobre známa koncernová technika. V ponuke nechýba pohon všetkých kolies, adaptívny podvozok, TSI a TDI motory ani manuálna a automatická dvojspojková prevodovka. Žiadne prekvapenie v podobe nového agregátu neprišlo. Nie všetko je ale úplne rovnaké ako v ostatných koncernových autách. Rozdiel môžeme nájsť v nastavení adaptívneho podvozku. Aj keď to na španielskych cestách nebolo až tak citeľné, konštruktéri mu niečo málo ubrali z komfortu a pridali na tuhosti. Tarraco si lepšie poradí s náklonmi karosérie, ale nebudeme tvrdiť, že je hneď športovo ladené. Veľké SUV je stále skôr o pohodlnej preprave rodiny, ktorá si užije kráľovský priestor aj na zadných sedadlách. K podvozku by sa nám hodil o niečo tuhší chod volantu. V tomto prípade stavil Seat hlavne na komfort a nevybočil z koncernom nakreslených mantinelov.

Seat Tarraco prvá jazda (23 obrázkov v galérii)

Počas prvej jazdy sme vyskúšali SUV aj na krátkej prekážkovej dráhe. Viac ako o schopnostiach Tarraca v teréne nám umelé prekážky ukázali výhodu kamerového systému. Obraz z kamier, zobrazený na displeji, dovolí šoférovi presne manévrovať. Navyše si môže vybrať konkrétny detail, napríklad okolie v blízkosti pravého predného kolesa. Tak isto nejde o novinku v automobilovom priemysle, ale v tomto prípade oceňujem hlavne kvalitný obraz.

Seat

Prvý dojem zo Seatu Tarraco je pre nás pozitívny. Je dizajnovo iný ako koncernový súrodenec. Páči sa nám "kórejská" predná časť a prítomnosť moderných technológií. Privítali by sme, keby bolo Tarraco ešte viac orientované na šoféra a jeho pocit za volantom. Výraznejšie by sa tak odlíšilo od koncernovej šede. Na druhej strane si zachovalo dobré vlastnosti v podobe komfortu a priestoru. Ak uvažujete nad touto kategóriou auta a budete porovnávať ceny, nenechajte sa oklamať prvým dojmom. Tarraco sa  totiž môže zdať podstatne drahšie pri pohľade do cenníka na kolónku "cena od". Pravdou je, že na Slovensku sa nepredáva v najnižšej výbave, ale začína rovno od úrovne Style. Navyše v cene je digitálny prístrojový panel a všetky svetlá sú LED.

Tagy

Pokračovať v čítaní