Autosuv.sk

Testy SUV

Test Nissan X-Trail: Auto nielen do terénu

Podobne ako pri novej Micre, ani pri X-Traili nemal Nissan ľahkú úlohu. Auto s dlhoročnou tradíciou bolo potrebné oživiť a okrem dizajnu doňho vdýchnuť aj niečo viac. Pretože ľudia, ktorí poškuľujú práve po tomto SUV, sa rozhodne nenechajú opiť rožkom.
Test Nissan X-Trail: Auto nielen do terénu

Podobne ako pri novej Micre, ani pri X-Traili nemal Nissan ľahkú úlohu. Auto s dlhoročnou tradíciou bolo potrebné oživiť a okrem dizajnu doňho vdýchnuť aj niečo viac. Pretože ľudia, ktorí poškuľujú práve po tomto SUV, sa rozhodne nenechajú opiť rožkom.

Exteriér X-Trailu nikdy nebol mestskejší. Z pôvodných ostrých línií automobilka presedlala na oveľa oblejšie a jemnejšie krivky. Okrem nespochybniteľného zlepšenia aerodynamiky sa tak automobil jasne vyradil zo segmentu Off Road a manifestuje, že je vhodný aj do mesta.

Prednej maske Nissanu dominuje veľký znak automobilky podčiarknutý chrómovaným lemom. Ten robí v strede nárazníka hlboký oblúk, ktorý na svojich koncoch plynulo prechádza do svetiel vozidla. Relatívne jednoducho pôsobia aj bočné strany vozidla. Ich spracovanie nie je žiadnym dizajnovým prevratom, no jemné línie bočných dverí spolu s efektným orámovaním okien a funkčnými hliníkovými koľajnicami pre strešný nosič sa musia zapáčiť každému. Dojem dotvárajú aj dvojfarebné kolesá z ľahkej zliatiny. Dnes už bežné dvojsegmentové zadné svetlá, z ktorých jedna časť je na karosérií a druhá na zadných dverách, vyzerajú perfektne a dodávajú Xtrailu pocit mohutnosti. Na tomto aute nie sú žiadne extrémne previsy alebo účelovo nad mieru rozšírené nárazníky, či prerastená mriežka chladiča, ktoré by vzbudzovali rešpekt. Napriek tomu ho však nový model Xtrailu vyvoláva svojim celkovým spracovaním a veľkosťou.

V interiéri ako prvé zaujme takisto priestor. Nielen, že ho je dostatok, ale je aj prakticky navrhnutý. Od batožinového priestoru cez množstvo odkladacích plôch až po zadné sedadlá. Tie sú totiž posuvné a v prípade potreby je možné ich posunúť dopredu na doraz, a tým zväčšiť kufor a zároveň zachovať aspoň ich minimálnu využiteľnosť. Spracovanie miestami pôsobí plastovo, no našťastie to je len prípad stredového panela. Nie sme príliš priaznivcami lesklých plastov, ktoré sa po prvom dotyku ušpinia. Inak auto pôsobí veľmi príjemne a svojim spracovaním miestami až luxusne.

 

Nissan Xtrail
Dejvo

Systém zábavy automobilu je de facto totožný s tým, ktorý sme bližšie opísali pri testovaní Micry. Automobilka sa nijako nesnažila maskovať fakt, že jeden multimediálny počítač montuje do viacerých modelov. Dizajn, rozloženie tlačidiel a grafické rozhranie ostávajú úplne totožné. Ak by ste však čakali, že infotainment z Micry bude v o niekoľko radov vyššom vozidle pôsobiť ako päsť na oko, musíme vás vyviesť z omylu. Vyzerá veľmi pekne. Jeho neduhy sa však objavujú aj tu. Jednotlivé kategórie sa načítavajú o niečo dlhšie a zadávanie údajov do navigácie počas jazdy je skutočne znervózňujúce. Jediným šťastím v nešťastí je prvok, ktorý bežný užívateľ môže poznať zo SwiftKey klávesnice na telefón (alebo navigácie v Mercedese- pre tých bohatších). Po zadaní písmena vám už navigácia nedovolí napísať také, ktoré po ňom nemôže nasledovať. Ak teda idete napísať písmeno B, systém stmaví písmená, ktoré nemôžu nasledovať. Napríklad V, lebo obec začínajúca sa písmenami „Bv“ na Slovensku nie je.

 

 

Svojimi systémami uľahčujúcimi jazdu Nissan neurobil dieru do sveta. Nepredstavil síce nič nové, no napriek tomu je výbava veľmi bohatá. Okrem varovania pred vybočením z jazdného pruhu sa na palube nachádzajú aj systémy núdzového brzdenia, svietenie do zákrut, automatické vypínanie diaľkových svetiel a rozpoznávanie dopravných značiek. Všetky tieto systémy fungovali spoľahlivo. Diaľkové svetlá sa vypínali načas a ani raz sa nestalo, že by nahnevaní oproti idúci vodiči zablikali na upozornenie. Takisto opätovné rozsvecovanie svetlometov prebehlo plynulo a v podstate takmer hneď, ako nás vodiči oproti minuli. Najpozitívnejšie však hodnotíme panoramatický kamerový parkovací systém AVM. Vzhľadom na to, že X-Trail je relatívne rozmerné, vidieť okolo seba nám pri parkovaní v meste veľmi pomohlo. Kamery snímajúce auto sú umiestnené v prednej časti, zadnej časti a v spätných zrkadieklach a skvelo pokrývajú celý obvod vozidla. Iste, podobne ako pri iných 360 stupňových systémoch, aj tu je možné hovoriť o skreslení obrazu. Nikdy však nebolo tak zreteľné, že by ovplyvňovalo vnímanie priestoru.

 

zdroj: Dejvo via Albumizr

Auto svojimi jazdými vlastnosťami príjemne prekvapilo. Testovaný model bol vybavený dvojlitrovým turbodízlom s výkonom 130 kW a šesťstupňovou automatickou prevodovkou. Bohužiaĺ sa nám nenaskytla príležitosť testovať auto v extrémnych podmienkach mimo cesty, no pomocnú ruku štvorkolky sme museli oceniť aj na opršaných úsekoch R1. X-Trail zvláda po modernizácií náprav aj rolety bez problémov a s takmer nulovým prenosom vibrácií do kabíny. Aerodynamický hluk spôsobený obtekaním vzduchu vo vysokých rýchlostiach je tiež výborne odbúraný a na pomery SUV takmer nepočuteľný. O niečo horšie je na tom hluk idúci zo samotného motora. Hlavne pri nízkych otáčkach je dosť zreteľný a nie dvakrát príjemný. Nissan mal podobný problém už aj s predošlými modelmi, kedy nakoniec pristúpili k dodatočnému odhlučňovaniu. Ak ste však typ, ktorý rád počuje vášeň tlčúceho srdca automobilu, no zároveň nie je ochotný robiť kompromisy, nový X-Trail určite oceníte.

V skratke je nový X-Trail ideálnym autom pre každého milovníka SUV segmentu. Neponúka luxus, aký je možné vidieť v prémiových značkách, no aj preto je jeho cenovka oveľa nižšia. Navyše, ak takéto auto vezmete do skutočného terénu, určite vám bude zašpineného interiéru menej ľúto. X-Trail je pre ľudí, ktorí to s SUV myslia vážne a jeho pridanú hodnotu vo forme 4x4 a zvýšenej odolnosti skutočne plánujú využiˇ.

 

Dĺžka 4,69 m
Šírka 1,82 m
Výška 1,74 m
Rázvor 2,71 m
Objem kufra 565 l
Cena modelu od 22 350 eur
Testovaná motorizácia 2.0 dCi, 130 kW, 6 st. automat

Tagy

Pokračovať v čítaní