Autosuv.sk

Testy SUV

Test: Renault Kadjar dostal vydarený benzínový motor

Nový benzínový štvorvalec Renaultu Kadjar prekonáva očakávania, ale brzdí ho dvojspojková prevodovka.
Test: Renault Kadjar dostal vydarený benzínový motor

Renault prišiel s modernizovanou verziou Renaultu Kadjar približne pred rokom. Žiadnych výraznejších zmien sme sa nedočkali. Vpredu sa zmenil najmä nárazník - má menej tmavých plastových častí a väčšia plocha je vo farbe karosérie. EČV sa posunulo vyššie a tesne nad ním je výraznejšia preliačina, ktorá opticky prepája nové hmlovky. Práve tie sú pre nás hlavným poznávacím znakom. Po ich obvode nájdeme chrómom zdobenú lištu.

Na bočnej strane sú dominantným prvkom najmä výrazné zadné blatníky, vystúpené do strán, rozdiel oproti predchodcovi tu však nevidíme. Vzadu sú hlavným poznávacím znakom opäť nové hmlovky s LED technológiou. Spodok je vyzdobený striebornou plastovou ochranou.

V interiéri sa toho zmenilo ešte menej. Okrem nových chrómových doplnkov stojí za zmienku najmä nový 7-palcový dotykový displej s novým panelom na ovládanie klimatizácie pod ním. Tri otočné ovládače na klimatizáciu nasadzuje Renault a Dacia postupne do nových modelov. Ide o vydarené riešenie z hľadiska estetiky aj funkčnosti. Kadjar si zachoval pôvodný volant, prístrojový panel aj páku automatickej prevodovky, ktorú určite nemôžeme popísať prívlastkom moderná, hoci je vyzdobená chrómom. Nešťastne sú umiestnené tlačidlá na vyhrievanie sedadiel. Dizajnéri ich umiestnili na stredový tunel tesne pod lakťovú opierku. Šofér na ne nevidí a bez naklonenia nevie, aký stupeň vyhrievania zvolil.

Najdôležitejšiu novinku ukrývalo SUV pod povrchom. Nový benzínový štvorvalec s objemom 1,3 l sme už mali možnosť vyskúšať v Cliu, Dacii Duster a teraz v Kadjari. V každom z áut disponuje rôznym výkonom. Doteraz sa nám najviac páčil v menšom Cliu s výkonom 96 kW. V Dusteri bol o poznanie výkonnejší (110 kW), ale aj horšie odhlučnený. Kadjar ponúka na výber dve verzie s výkonom 103 kW resp. 117 kW. My sme na test dostali silnejšiu verziu, spojenú so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Na vývoji motora sa spolu s Renaultom podieľal Mercedes a disponuje filtrom pevných častíc.

Výkonný motor posúva Kadjar na vyššiu úroveň. Predbiehanie mu nerobí žiadny problém a z hľadiska dynamiky môže byť šofér veľmi spokojný. Najlepšie ťahá vo vyšších otáčkach nad 5 000. Celkový dojem kazila dvojspojková prevodovka. Ak chcel šofér okamžite vyraziť a predbehnúť dve-tri autá, prípadne dlhý kamión, tak chcel od motora maximálny výkon. To predpokladalo podradenie aspoň o dva stupne, čo už dvojspojkovej prevodovke trvá. Načasovanie pritlačenia plynu na podlahu potom nebolo jednoduché a šofér musel "položiť tehlu na pedál" s výrazným predstihom, počítajúcim sa v sekundách. Keď sa prevodovka dovolí motoru nadýchnuť, tak nasleduje veľmi slušná akcelerácia. Pokus o dynamickú jazdu v zákrutách opäť zabíja prevodovka. V priebehu zákruty mení zbytočne prevodové stupne, a potom sa vodičovi ťažko "šoféruje" auto plynom. Tu treba povedať, že celý Kadjar je v súlade s očakávaním stavaný skôr na komfortnú jazdu. Po upokojení tempa sa ukazuje logika radenia prevodových stupňov v dobrom svetle a ani rýchlosť radenia nie je problémom. Odhliadnuc od prevodovky má motor Kadjaru veľmi dobrý prejav, výkon s otáčkami plynule rastie a hlučnosť sa s výnimkou vysokých otáčok drží na príjemnej úrovni. Platí to aj na diaľnici. So spotrebou v teste tesne nad 7 l sme boli tak isto spokojní.

Cúvacia kamera nepatrí medzi najlepšie na trhu. Najmä v noci zobrazením okolia neohúri.

Podvozok je zameraný vyslovene na komfort a nemá zmysel vozidlo tlačiť do extrémov. Niežeby Kadjar nezvládal rýchle tempo na okreskách, ale radosť nerobí. Celé je to skôr o komfortnom presune. V tomto duchu je nastavené aj riadenie. Volantom sa otáča ľahúčko a v rukách nijako necítiť, či uháňate zákrutami horského priechodu, alebo sa len otáčate pred nákupným centrom. Komfortné nastavenie riadenia v nízkych rýchlostiach chápeme, ku charakteru auta sa hodí, ale aspoň pri diaľničných rýchlostiach by sme uvítali trochu tuhší chod volantu.

Test: Renault Kadjar 1,3 TCe 160 EDC 

Renault Kadjar s novým motorom a dvojspojkovou prevodovkou stojí 25 390* eur. My sme v ňom mali ešte príplatkovú výbavu vrátane zeleného laku Ural, ktorý so zmenou svetelných podmienok menil odtieň farby. Cena vozidla sa po zarátaní výbavy vyšplhala na 28 760* eur. Nový motor je silnou stránkou vozidla, aj keď je trochu brzdený prevodovkou. Komfortné zameranie auta má svoju logiku. Pár optických zmien, ktoré priniesla modernizácia, vozidlu prospeli.

Značka a model Renault Kadjar
Motor Benzínový štvorvalec 1,3 TCe
Celkový výkon kW(k)/pri otáčkach 117(160)/5 500
Krútiaci moment Nm/pri otáčkach 260/1 750
Prevodovka/počet stupňov automatická/7
Zrýchlenie z 0-100 km/h (s) 9,3
Spotreba výrobca/test kg 6,6-6,8/7,2
Cena od/verzia/testovaný model (eur) 20 990/25 990/28 760*

*Akciová cena po odrátaní zľavy a odkupného bonusu je v súčasnosti o 2 000 eur nižšia, ako je uvedené v článku (cenník platný od 11.11. do 31.12. 2019) 

Obrázky

Tagy

Pokračovať v čítaní