Autosuv.sk

Testy SUV

Test: Renault Mégane RS Line neláka na pozlátko, ale na zdravý základ

Emócie z dizajnu dnes robia predaje, Mégane však boduje hlavne zdravým základom. Potešilo nás riadenie, podvozok a aj motor.
Test: Renault Mégane RS Line neláka na pozlátko, ale na zdravý základ

Renault Mégane tak ako ho poznáme, tu už zrejme dlho nebude. Súčasná generácia sa pomaly dostáva na koniec životného cyklu a priameho nástupcu sa zrejme nedočká. Meno Mégane ostane zachované a dostane ho nový elektromobil. Navyše sa podľa všetkého zaradí medzi crossovery. Súčasný Mégane prešiel pritom v minulom roku menšou modernizáciou. Okrem malých úprav dizajnu dostal plug in hybridný pohon a vo vnútri sa chváli 9,3-palcovým dotykovým displejom, slúžiacim na ovládanie novej generácie infotainmentu Easy Link. Výrazným prvkom je aj 10,2-palcový digitálny prístrojový panel.

My sme na test dostali dobre vybavenú verziu RS Line s tradičným benzínovým štvorvalcom. Facelift oživil vozidlo aj spredu, ale na nás zapôsobila viac zadná časť športovo pôsobiacej verzie RS Line. Mohol za to difúzor, koncovky výfuku, celkovo masívnejšie proporcie, a aj široké svetlomety.

V interiéri netreba čakať prezdobenú palubnú dosku s množstvom podsvietených častí. Mégane táto módna vlna ešte naplno nezasiahla. Z dnešného pohľadu ide o jednoduchý a dobre vyzerajúci interiér. Kvalitou spracovania však už nestačí napríklad na novšie Clio, ktoré posunulo latku výrazne vyššie. Rozdiel si možno všimnúť na detailoch ako lakťová opierka, ktorá zavŕzgala po opretí sa o ňu, či hlavica páky automatickej prevodovky, ktorá sa pod rukou jemne vychyľovala do strán. Po zastavení a zaradení páky do parkovacej polohy navyše prekážala pri vyberaní mobilu z odkladacieho priestoru pred ňou.

Infotainment Easy Link nepatrí medzi najrýchlejšie systémy. Je však výborne prispôsobiteľný a nastaviteľný. Pomerne veľká obrazovka umožňuje pridanie viacerých widgetov na domovskú stránku. Na jedno kliknutie tak môžete ovládať režim jazdy, navigáciu, rádio, telefón či klimatizáciu. Tá má navyše samostatný ovládací panel s tradičnými tlačidlami pod dotykovým displejom.

Veľmi pozitívne hodnotíme športové sedadlá verzie RS Line. Výrazné bočné vedenie má operadlo, a aj sedák, čo vzhľadom k schopnostiam podvozku nie je na škodu. Možno nie sú najvhodnejšie a najpohodlnejšie pre krátke jazdy s častým vystupovaním (aj keď ani to nie je až také zlé), ale rozhodne ich ocenia dynamickejší šoféri, ktorí si užívajú prejazd zákrutami.

Podvozok a riadenie sú silnou zbraňou Méganu. Pruženie nie je zbytočne tvrdé a nepohodlné, v zákrutách však zvláda veľa. Kvalitu podvozka ocenia najmä šoféri, ktorí radi šoférujú a vedia precítiť správanie auta. Nemusíme hneď vyťahovať klišé o spätnej väzbe podvozka a riadenia, ale pravdou je, že v Mégane môžete zažiť lepšie prepojenie s autom. Skôr viete odhadnúť, čo si ešte môžete dovoliť, a kedy sa blíži kritický moment. Na šoféra bez citu pritom môže pôsobiť Mégane RS Line ako ktorékoľvek iné auto.

Podvozku dobre sekunduje aj motor. Benzínový štvorvalec s objemom 1,3 l nie je športovec, ale vďaka výkonu 117 kW má na pomerne malé auto dostatok sily. Navyše ochotne ide do otáčok, ľahšie dýcha a nie je v prvom momente po stlačení plynu pridusený, ako mnohé emisiami "zošnurované" motory. Vďaka tomu vie potlačiť aj tradičné neduhy dvojspojkovej prevodovky. Tá nemusí radiť často a o viac stupňov naraz, čo výrazne zlepšuje dojem z jazdy. Vzhľadom na jeho schopnosti a množstvo kilometrov strávených na diaľnici nebola zlá ani výsledná spotreba 6,4 l.

Renaultu Mégane môžem pár vecí vytknúť. Nepatrí medzi najmodernejšie autá, má drobné muchy, ale samotný základ auta je veľmi dobrý. Podvozok, riadenie aj motor sú vo verzii RS Line na výbornej úrovni.

Značka a model Renault Mégane
Motor benzínový štvorvalec 1,3 l
Pohon predných kolies
Prevodovka/počet stupňov Automatická/7
Výkon kW(k)/pri otáčkach 117(160)/5 500 - 6 000
Krútiaci moment (Nm)/pri otáčkach 270/1 800 - 3 750
Spotreba v teste (l) 6,4
Zrýchlenie z 0-100 km/h (s) 9,0
Cena od/verzia/testovaný model (eur) 16 550/23 190/26 890

Obrázky

Tagy

Pokračovať v čítaní