Autosuv.sk

Novinky SUV

Audi Q8 e-tron dostalo vylepšený elektrický pohon

Audi Q8 e-tron má nové meno, novú tvár aj vylepšený pohon. Konštruktéri vylepšili zadný elektromotor a zvýšili využiteľnú kapacitu batérie.
Audi Q8 e-tron dostalo vylepšený elektrický pohon

Audi vylepšilo svoje elektrické SUV e-tron a v rámci modernizácie zmenilo jeho názov na Q8 e-tron, ako sme už skôr avizovali. K dispozícii bude aj verzia Sportback, ktorá sa nám na fotkách predviedla už v marci tohto roku.

Elektrické SUV má nové meno a novú tvár, ale za zmienku stojí najmä vylepšenie elektrického pohonu. Základným modelom ostáva Q8 50 e-tron s výkonom 250 kW a s krútiacim momentom 664 Nm. Rovnaký krútiaci moment má aj verzia s označením "55", výkon je v tom prípade až 300 kW. Na vrchole ostáva trojmotorový model Audi SQ8 e-tron s výkonom 370 kW a s krútiacim momentom 973 Nm.

Základný model "50" má k dispozícii batériu s kapacitou 95 kWh (využiteľná kapacita 89 kWh). Dva výkonnejšie modely sa spoliehajú na batériu s kapacitou 114 kWh (106 kWh). Vďaka úpravám vzrástla využiteľná kapacita batérií. Dojazd základného modelu je 491 km, resp. 505 km v prípade aerodynamickejšej karosérie Sportback.

Verzia "55" má dojazd 582 km, Sportback 600 km. Vrcholný S model prejde na jedno nabitie 494 km a 513 km v prípade Sportbacku. Maximálny nabíjací výkon menšej batérie je 150 kW, väčšej až 170 kW.

Zmenou prešiel asynchrónny motor na zadnej náprave. Namiesto 12 cievok, generujúcich elektromagnetické pole, je ich teraz 14. Motor následne generuje silnejšie magnetické pole pri podobnom príkone elektriny, čo zase umožnilo zvýšiť krútiaci moment.

Audi sľubuje zmeny aj v oblasti jazdných vlastností. Zmeny, vykonané na vzduchovom pružení zadnej nápravy a úprava stabilizačného systému ESC v spojení s vyladením riadenia, má priniesť vyššiu agilitu a rýchlejšie reakcie na natočenie volantu.

Obrázky

Tagy

Pokračovať v čítaní