Autosuv.sk

Novinky SUV

Audi Q8 e-tron Sportback na oficiálnych fotkách a videu

Modernizovaný model e-tron Sportback nám Audi predstaví už tento rok. Do názvu navyše pribudne označenie Q8.
Audi Q8 e-tron Sportback na oficiálnych fotkách a videu Audi

Príchod Audi Q8 e-tron Sportback sme očakávali až v roku 2026. Podľa našich starších informácií malo ísť o nepriameho nástupcu modelu e-tron Sportback. Zdá sa, že názov Q8 Sportback, začne Audi používať už tento rok. V rámci modernizácie totiž premenuje súčasný e-tron Sportback a pridá do názvu označenie Q8. Informáciu o zmene názvu vozidla v rámci modernizácie zverejnil portál Auto Express.

Nemecký výrobca na svojej stránke zverejnil fotografie maskovaného modelu a stále pri ňom uvádza pôvodný názov e-tron Sportback (o plánovanom premenovaní sa zrejme oficiálne dozvieme až pri predstavení modernizovaného modelu). V tlačovej správe sa však nevenuje priamo vozidlu, ale popisuje pracovný deň jedného zo svojich vývojárov, Raphaela Kisa, ktorý testuje a ladí vozidlá v mrazivom Laponsku.

Fotografie testovaného prototypu ukazujú to, čo sme mohli v oblasti dizajnu očakávať. Silueta vozidla s klesajúcou strechou ostane nezmenená. Zmeny sa udejú v prednej a zadnej časti, ktoré sú z tohto dôvodu maskované. Audi určite kladie dôraz na zlepšenie aerodynamiky, a tým aj dojazdu vozidla. Tomu budú prispôsobné najmä otvory pre nasávanie vzduchu v prednom nárazníku.

O technických zmenách nemáme žiadne oficiálne informácie. Ak chce Audi držať krok s konkurenciou, tak zrejme zvýši kapacitu batérie. Dojazd by mohol stúpnuť smerom k hranici 500 km.

Oficiálne zábery z testovania si už našli cestu aj na Youtube a nájdete ich na konci článku. Elektrický e-tron Sportback na nich v prvej polovici ukazuje svoju schopnosť driftovať. Za povšimnutie stojí natáčanie predných kolies počas driftu. Šofér pri dnešných moderných pohonoch smeruje volantom auto do zákruty aj počas driftu.

Kontru, teda otočenie volantom von zo zákruty, už nepoužíva za účelom udržania balansu, ale len za účelom zmiernenia uhlu šmyku, alebo úplného prehodenia šmyku na opačnú stranu pri prejazde "esíčkom".

Takéto správanie vozidla umožňuje jeho inteligentný pohon. Pri natočení volantu do zákruty vozidlo pribrzdí predné vnútorné koleso a viac krútiaceho momentu zároveň presmeruje na vonkajšie zadné koleso. Tým vozidlo dostáva impulz pri začiatku driftu a ľahšie sa natočí do požadovaného uhla.

Pri kontre, teda vytočení volantu smerom von zo zákruty, sa to udeje zrkadlovo. Pribrzdené je predné vonkajšie koleso a krútiaci moment je presmerovaný na vnútorné zadné koleso. Tým dochádza k zastaveniu šmyku, alebo jeho preklopeniu do opačnej strany.

 

Obrázky

Tagy

Pokračovať v čítaní