Autosuv.sk

Novinky SUV

Mazda CX-60 je najsilnejším modelom značky

Na trh prichádza s výkonným plug in hybridom, neskôr pribudne naftový aj benzínový šesťvalec.
Mazda CX-60 je najsilnejším modelom značky

Ak vie niektorá značka plávať proti prúdu, je to Mazda. Už neraz prišla s riešením, ktoré odporuje dnešným trendom. Teraz sa to opäť ukazuje v prípade nového modelu CX-60, určeného pre európsky trh. Nová Mazda totiž dostane novú generáciu šesťvalcových motorov - benzínový motor 3,0 l e-Skyactiv X a naftový 3,3 l Skyactiv-D.

Oba motory využívajú 48 V mild hybridný systém pre zníženie emisií a poháňajú kolesá zadnej nápravy. K dispozícii budú aj verzie s pohonom všetkých kolies. Šesťvalce spolupracujú s novou 8-stupňovou prevodovkou. Naftový motor rozšíri ponuku v priebehu tohto roku, benzínový o rok neskôr.

V tejto chvíli nepoznáme žiadne ďalšie podrobnosti o šesťvalcoch. Na začiatku predaja bude nová Mazda CX-60 k dispozícii len s plug in hybridnou jednotkou e-Skyactiv. Plug in hybrid spolupracuje rovnako s 8-stupňovou prevodovkou a poháňa všetky štyri kolesá. Základným kameňom je atmosférický štvorvalec s objemom 2,5 l, ktorému pomáha jeden elektromotor s výkonom 129 kW.

Celkový výkon sústavy je 241 kW a krútiaci moment dosahuje maximum 500 Nm. Tieto parametre robia z CX-60 najsilnejšie cestné sériové auto v histórii značky. Na 100 km/h zrýchli v priebehu 5,8 s. Batéria s kapacitou 17,8 kWh umožňuje v elektrickom režime na jedno nabitie prejsť 63 km pri rýchlosti do 100 km/h. Nakoniec sa nepotvrdili informácie o tom, že si Mazda požičia plug in hybrid od Toyoty a prišla s vlastným pohonom.

Rovnakú techniku môžeme v blízkej budúcnosti očakávať aj v ďalšej novej Mazde CX-80. Rovnako pôjde o európsky model, ktorý však ponúkne až tri rady sedadiel. V USA zas platformu so zadným pohonom využije Mazda v modeloch CX-70 a CX-90.

Model CX-60 je znateľne väčší v porovnaní s modelom CX-5. Vo vnútri chceli dizajnéri navodiť dojem kvality. Podľa Mazdy sa sústredili na vypracovanie detailov aj na kvalitu materiálov. Nájdeme v ňom javorové drevo, kožu nappa či unikátne spracované japonské textílie. Nechýba však ani dnes tradičný displej v strede palubnej dosky s uhlopriečkou 12,3-palcov.

Základná verzia s plug in hybridným pohonom odštartuje na sume 48 890 eur (plus 360 eur za "aktiváciu vozidla"). Na vrchole ponuky stojí výbava Takumi so sumou od 54 340 eur. Ani to však nemusí byť konečná cenovka, keďže k dispozícii sú ešte ďalšie príplatkové balíčky výbav.

Obrázky

Tagy

Pokračovať v čítaní