
Kým Nissan oficiálne predstaví v poradí tretiu generáciu elektromobilu Leaf, dozvieme sa zrejme všetko podstatné. V prvej epizóde nám japonská značka hovorila najmä o aerodynamike a dojazde.
V dnešnej druhej epizóde sme sa dozvedeli viac o elektromotore, účinnosti a komforte. Nový elektromotor Leafu nešokuje svojimi parametrami. S výkonom 160 kW a s krútiacim momentom 355 Nm sa nezaradí medzi pretekárov. Ani v porovnaní s predchádzajúcou generáciou nedošlo k zásadnejšiemu skoku, mierne narástol iba krútiaci moment.
Nissan sa zameral na inú oblasť a chce z Leafu praktickejšie auto. Podstatnejšou zmenou je zmenšenie elektromotora o 10 %. Vďaka tomu ostalo viac miesta pod kapotou a konštruktéri presunuli klimatizáciu, ktorá mala predtým svoje miesto pod palubnou doskou. Tým vznikol väčší priestor pre posádku.
Zlepšenie máme očakávať aj v oblasti komfortu. Prispeje k tomu nová viacprvková zadná náprava, ale aj tichší interiér. Pri rýchlosti 50 km/h klesne hlučnosť v kabíne o 2 decibely. Mierne sa zlepší aj manévrovateľnosť vozidla - vozidlo bude mať menší polomer otáčania 5,3 m.
"Najvyššou prioritou nášho inžinierskeho tímu bola optimalizácia tepelného manažmentu a neplytvanie energiou. Dokonca zachytávame teplo produkované palubnou nabíjačkou na ohrev batérie," vysvetlil hlavný inžinier, Hiroki Isobe.
Na podporu tohto cieľa využil Nissan nový systém tepelnej rekuperácie, ktorý využíva teplo produkované palubnou nabíjačkou na ohrev batérie, čím zlepšuje schopnosť nabíjania v chladnom počasí. Systém pomáha udržiavať optimálny výkon batérie a šetrí energiu, čo môže potenciálne predĺžiť dojazd.
Nissan s novými správami o modeli Leaf nekončí a už avizuje aj tretiu epizódu. Ďalšie detaily sa dozvieme už o pár dní.