Autosuv.sk

Novinky SUV

Nový Jeep Compas bol ušitý pre Európanov

Jeep Compas je v porovnaní s predchodcom, väčší, spolieha sa na techniku koncernu Stellantis a prichádza aj v elektrickej verzii.
Nový Jeep Compas bol ušitý pre Európanov

Na automobilovú scénu prichádza nová generácia Jeepu Compas. Aj keď si Compas navonok zachoval svoj typický vzhľad, vo vnútri je úplne iný. Predchádzajúca druhá generácia Jeepu Compas využívala techniku koncernu Fiat Chrysler Automobiles, nová tretia generácia sa už opiera o možnosti koncernu Stellantis.

Nový Compas je postavený na platforme STLA Medium, ktorú využíva viacero modelov, najnovším z nich je Citroen C5 Aircross. Compas bude globálnym modelom, ale značka kládla dôraz na európsky trh. Vozidlo bolo v Európe predstavené, v Európe bude vyrábané (Taliansko), a aj technika je ušitá na mieru európskeho zákazníka. Navyše sa začne predávať najskôr v Európe, až potom sa dostane na ďalšie svetové trhy.

Ponuka pohonov bude elektrifikovaná a dočkáme sa mild hybridu, plug in hybridu a tiež čisto elektrických verzií. Najdostupnejším bude mild hybrid s označením 145 HP 48V Hybrid. Nič bližšie sme sa o pohone oficiálne nedozvedeli, ale bolo by veľkým prekvapením, ak by sa odlišoval od súrodencov spoliehajúcich sa na trojvalec s objemom 1,2 l a prídavný elektromotor.

Tak isto strohý na informácie bol Jeep aj v prípade verzie 195 HP Hybrid Plug-in. Opäť si môžeme pomôcť súrodencami a povedať, že za týmto názvom sa skrýva štvorvalec s objemom 1,6 l, elektromotor a batéria s kapacitou 21 kWh. To by mohlo Jeepu vystačiť na viac ako 80 km elektrickej jazdy.

Okrem toho budú k dispozícii dve elektrické verzie s rôznou kapacitou batérie. Slabšia s jedným elektromotorom na prednej náprave poskytne výkon 157 kW a dojazd 500 km. Silnejšia má dva elektromotory, pohon všetkých kolies, väčšiu batériu a dojazd 650 km.

Výkon dvojmotorovej verzie je až 275 kW a týmto prekonáva koncernových súrodencov postavených na platforme STLA Medium. Jeep totiž použil výkonnejší zadný elektromotor.

Americká značka kládla tradične dôraz na schopnosti vozidla v ľahšom teréne. Vidno to aj pri pohľade na plastovú ochranu karosérie. Mimo spevnených ciest sa spoľahne na podvozok so svetlou výškou 200 mm, nájazdový uhol 20°, prejazový uhol 15° a zadný nájazdový uhol 26° a zvládne brodenie vo vode hlbokej 470 mm. Ešte lepšie nájazdové uhly má verzia s pohonom všetkých kolies s hodnotami 27°,16° a 31°.

S dĺžkou 4 548 mm je Compas kratší ako väčšina koncernových súrodencov, ale aj tak medzigeneračne narástol o 150 mm. Má väčší kufor s objemom 550 l, až 34 l odkladacích priestorov vo vnútri a o 55 mm viac priestoru pre nohy.

V interiéri je štandardom veľký dotykový displej, ale na stredovom tuneli ostali aj klasické tlačidlá. Jeep začne s predajom Compasu najskôr v Európe a to špeciálnym modelom First Edition. Prvé vozidlá sa na cesty dostanú koncom roka 2025.

Obrázky

Tagy

Pokračovať v čítaní