Autosuv.sk

Novinky SUV

Volvo EX90 ukázalo detaily exteriéru

Okrem dvoch rozmazaných fotografií celého auta ukázalo Volvo aj niekoľko detailov nového elektrického SUV EX90.
Volvo EX90 ukázalo detaily exteriéru Volvo

Nové Volvo EX90 spoznáme o niekoľko dní. Švédska značka nám pred odhalením postupne odhaľuje niekoľko detailov. Vieme už, že Volvo vďaka senzorom integrovaným v stropnej konzole, v lampičkách na čítanie v streche a v kufri auta dokáže rozpoznať submilimetrové pohyby v celom interiéri auta. Tento systém vám nedovolí zabudnúť dieťa v aute.

Spoznať sme už mohli aj volant a časť palubnej dosky s dvojicou displejov. Inžinieri sa rozhodli nepoužiť fyzické tlačidlá a radšej sa sústredili na zobrazovanie tých správnych informácií v správny čas a týmto uľahčiť ovládanie multimediálneho systému.

Lidar je zapracovaný nad čelné okno.

Teraz nám Volvo odhalilo niektoré detaily exteriéru. Potvrdilo využitie Lidaru, teda senzoru, ktorý dokáže precízne zmerať vzdialenosť objektov a napríklad "zbadať" človeka na vzdialenosť 250 m.

Lidar je jedným zo základných kameňov pre autonómnu jazdu. Aj keď EX90 nebude od nástupu na trh ihneď autonómne, postupne možno jeho schopnosť autonómnej jazdy vylepšovať. Umiestnenie Lidaru bolo výzvou z hľadiska dizajnu aj funkcie.

"Sú to (Lidar) oči auta, a hoci by ste ich mohli mať okolo oblasti mriežky chladiča – čo by sa rovnalo tomu, že máte oči na kolenách – je oveľa zmysluplnejšie mať ich na hlave čo najvyššie, aby ste videli čo najviac. To je dôvod, prečo sme sa spolu s našimi inžiniermi rozhodli integrovať ho do strešnej línie, aby sme maximalizovali jeho efektivitu," vysvetlil T. Jon Mayer, šéf dizajnu exteriéru.

Samozrejme, v prípade elektromobilov je veľmi dôležitá aerodynamika. Dobrý elektromobil má klzký, hladký a aerodynamický povrch. Volvo preto zapustilo kľučky do dverí a prišlo s oblými tvarmi. Výsledkom je koeficient odporu 0,29. Určite nájdeme na trhu vozidlá s nižším odporom, ale na veľké 7-miestne SUV je to dobrý výsledok.

Obrázky

Tagy

Pokračovať v čítaní