Autosuv.sk

Novinky SUV

Vynovené BMW X3 a X4 M Competition sú rýchlejšie a preferujú zadný pohon

Výkonné modely sa zlepšili v zrýchlení a zábavu sľubuje pohon xDrive s preferenciou zadnej nápravy.
Vynovené BMW X3 a X4 M Competition sú rýchlejšie a preferujú zadný pohon

O modernizovaných modeloch X3 a X4 sme informovali v predchádzajúcom článku. BMW hneď zverejnilo aj novinky, týkajúce sa športových verzií X3 M Competition a X4 M Competition. Radový 6-valcový motor teraz využíva ľahký kovaný kľukový hriadeľ z modelov BMW M3 a M4. Jeho konštrukcia má veľmi dobre odolávať namáhaniu v skrute a tak dokáže prenášať mimoriadne vysoký krútiaci moment.

Chladiaci systém radového 6-valcového motora vychádza z pretekárskych skúseností. Namiesto jedného centrálne umiestneného chladiča využíva dva samostatné chladiče, umiestnené po stranách. Na chladenie motorového oleja slúži samostatný chladič a špeciálny chladič dostal aj olej v prevodovke.

Športový zvuk

Štandardne dodávané M športové výfukové potrubie dodáva modelom BMW X3 M Competition a BMW X4 M Competition bohatší zvukový prejav, a to najmä pod záťažou a vo vysokých otáčkach. BMW sľubuje pretekársky prejav. Plne variabilné klapky M športového výfukového potrubia umožňujú vysokú variabilitu tvorby zvuku.

Najvýkonnejší benzínový radový 6-valcový motor značky BMW s výkonom 375 kW (510 k) produkuje krútiaci moment 650 Nm, čo znamená nárast o 50 Nm a zlepšenie zrýchlenia z 0 na 100 km/h o 0,3 sekundy na výsledný čas 3,8 sekundy. Toto posúva nové modely BMW X3 M Competition a BMW X4 M Competition na úroveň vysoko výkonných športových vozidiel. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h. V prípade na požiadanie dodávaného balíka M Driver’s Package sa toto obmedzenie posúva až na 285 km/h.

Preferujú zadný pohon

Krútiaci moment sa prenáša na zadné kolesá cez 8-stupňovú prevodovku M Steptronic so softvérom Drivelogic. Okrem plne automatickej zmeny prevodov umožňuje aj manuálne radenie so sekvenčnou zmenou stupňov. Slúži na to nový M volič na stredovej konzole alebo páčky na volante. Pri zrýchľovaní nebude do manuálneho radenia nič zasahovať a to ani vo vysokých otáčkach.

K ovládateľnosti a zábave za volantom má prispieť pohon všetkých kolies M xDrive. Vo všeobecnosti preferuje pohon zadných kolies, časť krútiaceho momentu presmeruje  na predné kolesá až vtedy, keď zadné kolesá dosiahnu limity. Stlačením tlačidla môže vodič ovplyvniť ovládanie stability a zároveň aj rozloženie krútiaceho momentu medzi predné a zadné kolesá.

Oba modely sú štandardne vybavené M kompozitným brzdovým systémom. Brzdové strmene majú logo M a štandardne sa dodávajú v modrej, na požiadanie vo vysoko lesklej čiernej, prípadne v červenej farbe. Novým prvkom sú čierne lesklé M kované disky kolies 892M Star Spoke Jet Black, ktoré na každé koleso prinášajú úsporu 2 kilogramov.

Obrázky

Tagy

Pokračovať v čítaní