Autosuv.sk

Ostatné

Koniec ikony? Budúcnosť Volkswagenu Golf je neistá

Zvýšené náklady v súvislosti so zavedením emisnej normy Euro 7 a pravdepodobne kratší životný cyklus deviatej generácie Golfu z dôvodu zákazu predaja áut so spaľovacím motorom po roku 2035 môžu znamenať koniec pre ikonu Volkswagenu.
Koniec ikony? Budúcnosť Volkswagenu Golf je neistá VW

O tom, že emisná norma Euro 7 zrejme zabije malé lacné autá so spaľovacími motormi sme informovali už v máji 2021. Zložitý a nákladný systém viacerých katalyzátorov a filtrov poriadne predraží vozidlá a pre menšie modely to bude z ekonomického hľadiska znamenať koniec. Viac sa dočítate TU!

Teraz to v rozhovore pre nemecký denník Welt potvrdil aj Thomas Schäfer, súčasný šéf značky Volkswagen, kam prišiel z najvyššej pozície v Škode. Podľa Schäfera norma Euro 7 predraží vozidlá so spaľovacím motorom o 3 000 až 5 000 eur. Pre vozidlá s cenovkou 10 000 eur to bude znamenať v Európe koniec.

Ohrozené však nie sú len najmenšie modely, ale aj ikona akou je Volkswagen Golf. Ešte v marci 2021 Volkswagen oznámil budúci príchod novej generácie modelov Golf, T-Roc, Tiguan a Passat. V rozhovore bol však Schäfer opatrný a tvrdil, že rozhodnutie o deviatej generácii Golfu ešte nepadlo.

Podľa šéfa značky Nemci pracujú na plánovanej modernizácii v polovici životného cyklu. Modernizovaný model by sme mali spoznať v rokoch 2023 až 2024. V prípade Golfu však nebude problémom len Euro 7, ale aj zákaz predaja áut so spaľovacím motorom od roku 2035.

Zákaz znamená, že deviata generácia by sa už nepredávala 8 rokov, čo je dnes životnosť jednej generácie, ale kratšie. Schäfer poznamenal, že vyvinúť vozidlo so spaľovacím motorom, ktoré bude mať kratší životný cyklus a k tomu pripočítať zvýšené náklady v súvislosti s príchodom normy Euro 7, nemusí stáť za to.

Zdroj: Die Welt

Tagy

Pokračovať v čítaní