Autosuv.sk

Ostatné

Mazda propaguje novú generáciu biopalív v pretekoch

Ciest k dosiahnutiu uhlíkovej neutrality môže byť niekoľko. Mazda sa nestavia elektromobilom chrbtom, ale to neznamená, že nepreskúma aj iné riešenia.
Mazda propaguje novú generáciu biopalív v pretekoch

Až 5 veľkých japonských výrobcov vrátane Subaru, Toyoty, Mazdy, Kawasaki a Yamahy hľadá miesto pre spaľovací motor na svojej ceste k uhlíkovej neutralite, informovali sme o tom v minuloročnom článku - KLIKNITE SEM!

Zatiaľ, čo Toyota s viac sústredí na motor spaľujúci vodík, Mazda hľadá riešenie s pomocou novej generácie biopalív. V novembri sa Mazda zúčastnila pretekov Super Taikyu Race v Okayame s tradičným naftovým motorom Skyactiv-D 1,5, ktorý spaľoval 100 % biopalivo.

Bionaftové palivá novej generácie, ktoré sa vyrábajú z udržateľných surovín, ako sú tuky z mikrorias a použitý kuchynský olej, nekonkurujú potravinárskym plodinám, čo je problém s existujúcimi bionaftovými palivami.

Keďže tieto palivá možno použiť aj ako alternatívy k motorovej nafte v existujúcich vozidlách a zariadeniach bez akýchkoľvek úprav, nie je potrebná žiadna dodatočná infraštruktúra na zásobovanie palivom. Preto možno očakávať, že bionaftové palivá budú zohrávať významnú úlohu ako zdroj kvapalných palív pri ceste k uhlíkovej neutralite.

Mazda plánuje do pretekov nasadiť aj ďalšie vozidlo spaľujúce biopalivo. V tomto prípade pôjde o Mazdu MX-5 s benzínovým motorom Skyactiv-G. Účasťou v pretekoch chce japonská automobilka hlavne urýchliť vývoj a využitie biopalív.

Japonci sa týmto krokom nestavajú chrbtom k elektromobilom. Mazda investuje do hybridov, naftových motorov, plug in hybridov, ale aj do biopalív. Inými slovami hľadá japonská automobilka rôzne riešenia a cesty k dosiahnutiu uhlíkovej neutrality.

Tagy

Pokračovať v čítaní