Autosuv.sk

Ostatné

Mercedes získal povolenie pre autonómnu jazdu 3. stupňa v Kalifornii

Mercedes ako prvá automobilka na svete získal povolenie na vysokoautomatizované jazdenie sériových vozidiel (SAE stupeň 3) na diaľniciach v Kalifornii.
Mercedes získal povolenie pre autonómnu jazdu 3. stupňa v Kalifornii

Mercedes získal od úradov amerického štátu Kalifornia certifikát na vysokoautomatizované jazdenie podľa SEA stupňa 3. Vďaka tomuto míľniku je Mercedes-Benz prvým a jediným výrobcom automobilov na svete, ktorý smie zaviesť systém so stupňom 3 v najľudnatejšom štáte USA. Na americkom trhu bude systém Drive Pilot dostupný v modelovom roku 2024 a v rámci príplatkovej výbavy pre modely Triedy S a EQS.

Prvé vozidlá pre zákazníkov sa predbežne začnú expedovať koncom roka 2023. Každý štát v USA vyžaduje samostatnú certifikáciu. Americký štát Nevada už v januári 2023 potvrdil, že systém je v súlade s tamojšími ustanoveniami. Mercedes zamýšľa, že bude systém Drive Pilot ponúkať aj na ďalších trhoch.

"Mercedes-Benz Drive Pilot je celosvetovo jediný systém so stupňom 3 (SAE) s medzinárodne platným schválením. Systém Drive Pilot využíva vyspelú systémovú architektúru, založenú na redundancii, ktorá vďaka množstvu snímačov umožňuje komfortné a bezpečné vysokoautomatizované jazdenie. Certifikácia úradmi v Kalifornii a Nevade opäť potvrdila, že redundancia je bezpečný, a teda jediný správny prístup," vysvetlil Markus Schäfer, člen predstavenstva spoločnosti Mercedes-Benz Group AG, technický riaditeľ zodpovedný za vývoj a nákup.

Keď je aktivovaný Drive Pilot, vodič sa môže prestať venovať riadeniu vozidla a môže sa sústrediť na niektoré vedľajšie aktivity. Za určitých podmienok je možné, aby vodič v hustej premávke alebo v dopravných zápchach na vhodných diaľničných úsekoch v Nemecku (do rýchlosti 60 km/h) alebo na diaľniciach v USA (do rýchlosti 40 mph) odovzdal vedenie vozidla systému Drive Pilot.

Hneď, ako sú splnené všetky podmienky vysokoautomatizovaného jazdenia, systém signalizuje svoju dostupnosť na dvoch tlačidlách Drive Pilot pri venci volantu. Aktivovaný systém Drive Pilot reguluje rýchlosť a odstup od vozidiel idúcich vpredu a vedie vozidlo v jazdnom pruhu. Systém vyhodnocuje a zohľadňuje priebeh trasy, udalosti na trase a dopravné značky. Systém reaguje aj na neočakávané dopravné situácie a samostatne ich rieši, napríklad vyhýbacími manévrami v rámci jazdného pruhu alebo brzdnými manévrami.

"Certifikácia kalifornskými úradmi opäť raz potvrdila naše vedúce postavenie v oblasti vysokoautomatizovaného jazdenia a ukazuje, že v USA sme hybnou silou inovácií. Drive Pilot je ukážkovým príkladom našej ambície stanovovať nové štandardy v oblasti bezpečnosti cestnej premávky a nových technológií s cieľom ponúknuť našim zákazníkom maximálne zvýšenie komfortu," povedal Dimitris Psillakis, prezident a generálny riaditeľ spoločnosti Mercedes-Benz USA.

Bezpečné vysokoautomatizované jazdenie vďaka redundanciám

Systém Drive Pilot je založený na senzorike na snímanie okolia, ktorá je súčasťou balíka asistenčných jazdných systémov a obsahuje aj ďalšie snímače, ktoré Mercedes považuje za nevyhnutné pre bezpečnú prevádzku. Okrem LiDARu sú to aj mikrofóny a kamera v zadnom okne, ktoré slúžia na rozpoznanie pohotovostných vozidiel, ako aj snímač vlhkosti cesty v oblasti podbehov kolies.

Vozidlo, vybavené systémom Drive Pilot, má okrem toho aj redundantné systémy na riadenie a brzdenie, ako aj redundantný palubný elektrický systém, takže ovládateľnosť vozidla zostáva aj v nepravdepodobnom prípade poruchy zachovaná a systém Drive Pilot dokáže zaručiť bezpečné odovzdanie vedenia vozidla vodičovi.

Ak by vodič nebol schopný splniť výzvu na prevzatie vedenia, napríklad z dôvodu zdravotnej indispozície, systém Drive Pilot po desiatich sekundách iniciuje núdzové zastavenie a zapne výstražné smerovky. Po zastavení vozidla sa aktivuje systém núdzového volania Mercedes-Benz. Vozidlo okrem toho odomkne dvere s cieľom uľahčiť prístup záchranárov do interiéru.

Partnerstvá sú hlavnou súčasťou stratégie

Mercedes má ambíciu, v rámci ktorej chce do konca tohto desaťročia umožniť vysokoautomatizované jazdenie na diaľnici rýchlosťou až 130 km/h. Ako ďalší čiastkový krok chce svojim zákazníkom v Nemecku ponúknuť vývojový stupeň, ktorý im na diaľnici pri rýchlosti asi do 90 km/h umožní vysokoautomatizované jazdenie za vozidlom idúcim vpredu.

Na dosiahnutie svojich dlhodobých cieľov spoločnosť spolupracuje so silnými partnermi, napríklad s NVIDIA a Luminar, ktoré zapadajú do aktuálneho zoznamu prvotriednych kooperácií s poprednými a inovatívnymi technologickými spoločnosťami.

Tagy

Pokračovať v čítaní