Autosuv.sk

Ostatné

Toyota znížila emisie CH-R aj v procese výroby a zdvojnásobila objem recyklovaných materiálov

Druhá generácia Toyoty C-HR bola navrhnutá tak, aby výrazne znížila emisie v každej fáze výroby a používania auta. Pri výrobe sa použilo dvakrát viac recyklovaných materiálov. Moderné lakovacie procesy a ľahké materiály umožnili ešte viac znížiť emisie.
Toyota znížila emisie CH-R aj v procese výroby a zdvojnásobila objem recyklovaných materiálov

Toyota C-HR bola pre Toyotu krok správnym smerom a stala sa jedným z najdôležitejších modelov značky v Európe. Druhá generácia zástupcu segmentu C-SUV má opäť jedinečný dizajn, no vynikať má aj z hľadiska ochrany životného prostredia.

Dôraz na ochranu životného prostredia bol dôležitý v každej fáze navrhovania novej Toyoty C-HR. Pre inžinierov a dizajnérov bolo prioritou zníženie emisií CO2, zvýšenie používania recyklovaných materiálov, a tým podpora trvalo udržateľného prístupu a uzavretej ekonomiky.

Moderné lakovacie procesy

Jedným z najdôležitejších procesov, ktoré boli upravené z hľadiska ekológie, je lakovanie automobilov. Keďže ide o proces, ktorý využíva obrovské množstvo energie, a tým spôsobuje vysoké emisie CO2, hlavným cieľom bolo obmedziť lakovanie prvkov, ktoré si to nevyžadujú. Tri z týchto prvkov boli použité v interiéri a tri sú prvkami vonkajšieho plášťa auta.

Nárazníky sú vyrobené z nového typu živice, ktorá je predfarbená už vo forme. Týmto spôsobom bolo možné na 100% eliminovať procesy lakovania a zároveň nevzniká problém s odlupovaním laku alebo škrabancami. Táto inovácia pomôže ušetriť stovky ton emisií CO2.

Ďalším spôsobom, ako znížiť emisie, sú nové automatizované procesy lakovania s použitím farieb na vodnej báze. Umožnili znížiť emisie CO2 o 556 ton.

Nižšia hmotnosť, menej emisií

Takisto bola znížená hmotnosť vozidla, a to aj vďaka použitiu ocele s vysokou tuhosťou, ako aj novému dizajnu panoramatickej strechy. Pevná panoramatická strecha má nízkoemisné nátery, ktoré redukujú infračervené svetlo. Tieto nátery v lete chránia interiér pred prehrievaním a v chladnom počasí zabraňujú úniku tepla von, to eliminuje potrebu konvenčnej slnečnej clony.

Tým sa ušetrí 5 kg hmotnosti. Nové riešenie tiež znižuje zaťaženie klimatizačného systému. Toyota odhaduje, že použitie novej panoramatickej strechy zníži emisie CO2 o 0,5 g/km.

Vďaka použitiu vysokopevnostnej ocele 2000 MPa v stĺpiku B neboli potrebné dodatočné zvary. Pri montáži auta sa tak použilo menej komponentov aj náradia, čím sa podarilo znížiť emisie CO2 odhadom o 10 % od ťažby surovín až do konca životnosti vozidla, čo v prepočte predstavuje 3 300 ton ročne.

Ešte viac recyklovaných materiálov

V porovnaní s predchádzajúcou generáciou je v novom modeli použité dvojnásobné množstvo recyklovaného plastu vo viac ako 100 komponentoch. Na volante a sedadlách novej Toyoty C-HR sú použité syntetické materiály namiesto kože.

Až 19 prvkov konštrukcie auta je vyrobených z 80 % z recyklovaných materiálov, vrátane tých, ktoré sú viditeľné hneď na prvý pohľad, ako je kryt chladiča alebo časti nárazníka. Ďalšie sú zas skryté pod karosériou, ako napríklad odhlučnenie v podbehoch kolies alebo trysky ostrekovačov v nádržke motorovej kvapaliny.

V kabíne auta je tiež množstvo recyklovaného plastu. Sú to napríklad obloženia kufra alebo koberce. Každý prvok bol dôkladne testovaný, aby spĺňal najvyššie štandardy z hľadiska kvality, odolnosti voči UV žiareniu a taktiež, aby farebne ladil s ostatnými prvkami.

Tagy

Pokračovať v čítaní