Autosuv.sk

Ostatné

Volkswagen nevie, aká je budúcnosť Seatu

Budúcnosťou Seatu je Cupra, dlhodobý plán pre samotnú značku Seat zatiaľ chýba. Škoda zas už nebude "dýchať na krk" Volkswagenu.
Volkswagen nevie, aká je budúcnosť Seatu

V rámci Volkswagen AG existuje mnoho značiek a niektoré si priamo konkurujú. Aj preto musí vedenie hľadať spôsob, ako môžu v budúcnosti koexistovať. Každá značka musí mať svoje miesto a hranice v rámci koncernu.

O budúcnosti niektorých značiek sa redaktor britského portálu Auto Express, Steve Fowler rozprával so šéfom znaćky Volkswagen, Thomasom Schäferom. Ako šéf Volkswagenu má prehľad hlavne o "svojej značke", ale ešte nedávno bol šéfom Škody, a ako člen predstavenstva koncernu Volkswagen AG má informácie aj o budúcnosti ostatných.

Značka Volkswagen sa má stať podľa Schäfera priateľskou pre ľudí. Má im načúvať a ponúkať presne to, čo chce zákazník. Malým príkladom môže byť ohlásený návrat ku klasickým tlačidlám na volante namiesto dotykových plôch. Volkswagen to urobil práve kvôli ohlasu zákazníkov. Schäfer mal však na mysli hlavne elektrickú budúcnosť a digitálnu éru mobility.

Značka Škoda už dlhšie "dýcha na krk" Volkswagenu. "V minulosti, ale nie v budúcnosti", znela reakcia Schäfera na blízkosť týchto dvoch značiek. Pomerne presne narysovanú budúcnosť má Curpa. Očakávať môžeme zamierenia na mladé publikum, viac rebelské. Cupra pritom nebude konkurovať objemom predaja ostatným a bude vyrábať menej áut.

V komplikovanej pozícii je teraz Seat, ktorý nemá jasne narysovanú budúcnosť na dlhšie obdobie. "Cupra je budúcnosť Seatu," povedal Schäfer. "Neznamená to, že Seat prestane existovať. Stále pracujeme na skutočnom pláne pre Seat. Je to v poriadku do roku 2028 alebo 2029, takže nemusíme panikáriť," dodal Schäfer.

Tagy

Pokračovať v čítaní