Autosuv.sk

Ostatné

Zo Stuttgartu až do Malmö: Mercedes EQS prešiel 1 205 km na jedno nabitie

Mercedes pokračuje v dokazovaní možností elektromobility. Upravený model EQS s batériou s pevným elektrolytom zvládol trasu Stuttgart – Malmö dlhú 1 205 km na jedno nabitie a v cieli mal ešte rezervu.
Zo Stuttgartu až do Malmö: Mercedes EQS prešiel 1 205 km na jedno nabitie

Mercedes v poslednom čase pravidelne zverejňuje informácie o nových míľnikoch, ktoré sa mu podarilo dosiahnuť v oblasti elektromobility. Najčastejšie sa týkajú dojazdu, nabíjania a zdolania veľkého množstva kilometrov v rekordnom čase.

Nedávno zaujal verejnosť svojím konceptom AMG GT XX, ktorý prešiel takmer 5 500 km v priebehu 24 hodín – viac o tomto výkone tu.

Rovnako rezonovali aj správy o rekordných dojazdoch konceptu VISION EQXX, ktorý dokázal zvládnuť dlhé trasy s mimoriadne nízkou spotrebou – čítajte tu.

EQS s batériou na pevnom elektrolyte

V tomto roku však Mercedes oznámil ešte prelomovejšiu novinku – testovanie batérií s pevným elektrolytom v reálnej premávke. Do modelu EQS inžinieri namontovali nový typ akumulátora a „obyčajný“ elektromobil sa tak premenil na vozidlo s dojazdom až 1 000 km. Viac o testovaní nájdete tu.

Reálne testy však ukázali ešte viac. Upravený prototyp zvládol trasu zo Stuttgartu do Malmö, dlhú 1 205 km, bez jediného zastavenia na nabíjanie. V cieli mal pritom ešte 137 km rezervu.

Trasa viedla po diaľniciach A7 a E20 cez Nemecko a Dánsko až do Švédska. Optimálnu cestu vypočítal systém Electric Intelligence, ktorý zohľadňuje topografiu, premávku, teplotu aj energetické nároky na vykurovanie či chladenie – a to všetko bez využitia trajektov.

Technológia, ktorá mení pravidlá hry

Nový akumulátor s pevným elektrolytom je vybavený pneumatickými aktuátormi, ktoré reagujú na objemové zmeny článkov počas nabíjania a vybíjania. Vďaka tomu je zabezpečený potrebný tlak a dlhodobá bezchybná prevádzka.

Výsledkom je o 25 % vyššia využiteľná kapacita batérie, pričom hmotnosť a rozmery zostávajú porovnateľné so štandardnou batériou EQS. Ďalšou výhodou je pasívne prúdenie vzduchu, ktoré prináša úsporu hmotnosti aj zvýšenie energetickej efektívnosti.

Sériová výroba pred rokom 2030

Mercedes predpokladá, že batérie s pevným elektrolytom sa dostanú do jeho sériových vozidiel ešte pred rokom 2030. Ak sa podarí naplniť tieto plány, pôjde o jeden z najdôležitejších krokov v histórii elektromobility. Viac o plánoch Mercedesu nájdete tu.

Obrázky

Pokračovať v čítaní