Autosuv.sk

Technik

Prenosná nabíjačka pre elektromobil v praxi. Oplatí sa?

Ako funguje powerbanka pre elektromobil v praxi? Odpoveď hľadali praktickým testom na youtubovom kanáli Bjørn Nyland.
Prenosná nabíjačka pre elektromobil v praxi. Oplatí sa? Yotube- Bjørn Nyland

V minulosti sme písali o novej powerbanke pre elektromobily ZipCharge Go. Nová prenosná nabíjačka sa ešte len v tomto období dostane na trh. Na youtubovom kanáli Bjørn Nyland sa pozreli na fungovanie inej nabíjačky s názvom EcoFlow Delta Max.

Nabíjačka s kapacitou 2 kWh a nabíjacím výkonom 2,4 kW má hmotnosť 22 kg a stojí okolo 1 800 eur. To hovoria základné papierové údaje. V praktickom teste dosiahol nabíjací výkon hodnotu 2,0 kW. Pri nabíjaní došlo v súlade s očakávaním k stratám a namiesto 2,0 kWh sa batéria elektromobilu Tesla Model Y nabila len o 1,7 kWh podľa údajov nabíjačky. Podľa aplikácie Scan My Tesla to bolo za približne 45 minút nabíjania len 1,4 kWh.

Opatrnou jazdou bez kúrenia a klimatizácie, ktorá je pri snahe o dojazd k najbližšej nabíjacej stanici logickou, to umožnilo Tesle prejsť 11 km. Výsledkom je, že prenosná nabíjačka môže pomôcť s dojazdom na krátku vzdialenosť. Momentálne je však drahá, ťažká, s nízkym nabíjacím výkonom a s nízkou kapacitou. Využitie by mohla mať ako výbava diaľničnej patroly na pomoc motoristom v núdzi.

Zmysel môže mať aj pre ľudí obľubujúcich kempovanie, keďže môže poslúžiť ako zdroj energie aj pre spotrebiče a iné zariadenia. S rozširujúcim sa počtom elektromobilov nám však väčší zmysel dáva vzájomná pomoc motoristov nabíjaním "z auta do auta", keďže dnes už mnohé elektromobily môžu slúžiť aj ako zdroj energie.

Pokračovať v čítaní