Autosuv.sk

Novinky SUV

Jeep Magneto je elektrický off road s manuálnou prevodovkou

Manuálna 6-stupňová prevodovka sa v elektromobiloch len tak nevidí. Magneto je predzvesťou príchodu elektrického Wrangleru.
Jeep Magneto je elektrický off road s manuálnou prevodovkou

Jeep predstavil hneď niekoľko konceptov. Najdôležitejší z nich je pre výrobcu elektrický model Magneto, keďže sa chce stať "najzelenšou SUV značkou". Nový koncept predznamenáva príchod elektrického Wrangleru. Karoséria konceptu vychádza z dvojdverového modelu Wrangler Rubicon. Sériový nástupca doplní v ponuke plug in hybridný Wrangler 4xe.

Elektromotor s manuálnou prevodovkou

Magneto sa spolieha na jeden elektromotor, ktorý je prekvapivo spojený so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. V prípade elektromobilov sme zvyknutí na 1.stupňovú prevodovku, hitom sa postupne stávajú dvojstupňové prevodovky, ale 6-stupňová a k tomu manuálna prevodovka sa len tak v elektromobile nevidí. Cieľom Jeepu bolo dosiahnuť rovnaký zážitok z jazdy ako s motorom 3,6 l Pentastar V6. Prispôsobený bol tomu výkon motora 285 k (212 kW) a krútiaci moment 370 Nm.

Motor točí maximálne 6 000 otáčok za minútu. Na elektromotor to nie je vysoké číslo, aj týmto sa však podobá na spaľovací motor a menší rozsah otáčok kompenzuje práve viacstupňová prevodovka. Pri rýchlom radení preberá kontrolu nad spojkou elektromotor, aby bolo radenie hladšie. Na 100 km/h zrýchli Magneto za približne 7 sekúnd. Batéria má kapacitu 70 kWh, čo by mohlo znamenať dojazd tesne nad 300 km, oficiálny údaj však Jeep nezverejnil.

Batéria je rozložená na štyroch miestach

Batéria pozostáva zo štyroch samostatných modulov, ktoré sú rozmiestnené na rozličných miestach. Konštruktéri tak dosiahli lepšie rozloženie hmotnosti. Jeden modul je v mieste, kde štandardne býva nádrž, druhý je presne oproti. Tretí modul je pod prednou kapotou nad elektromotorom. Štvrtý zaberá čiastočne batožinový priestor a miesto, ktoré by normálne zaberal tlmič výfuku. Celý systém využíva 800 V architektúru, takže je pripravený na ultra rýchle nabíjanie.

Okrem toho má Magneto ešte dva tradičné 12 V akumulátory. Jeden slúži na napájanie svetiel, rádia a ďalších komponentov. Druhý napája prídavnú výbavu ako napríklad naviják. Súčasťou výbavy je aj výkonné 10 kW vysokonapäťové elektrické kúrenie. Batérie a celá súvisiaca technika je uložená vo vodeodolných puzdrách, navyše sú mechanicky chránené. Takže Magneto vďaka tomu zvláda jazdu v drsných podmienkach aj brodenie do hĺbky 76 cm.

Obrázky

Tagy

Pokračovať v čítaní