Autosuv.sk

Novinky SUV

Volkswagen predstavil Amarok, chce sa odlíšiť od Fordu Ranger

Amarok má spoločnú techniku, aj množstvo častí so súrodeneckým modelom Ford Ranger. Odlíšiť sa chce dizajnom prednej časti aj prvkami interiéru.
Volkswagen predstavil Amarok, chce sa odlíšiť od Fordu Ranger

Príchod nového Volkswagenu Amarok bol avizovaný už dlhšie. Volkswagen už vopred upozorňoval, že sa bude snažiť svoj nový model čo najviac odlíšiť od Fordu Ranger, ktorý je jeho dvojičkou. V súlade s očakávaním sa mu to podarilo najmä pri pohľade na prednú časť. Predná maska aj svetlomety nesú podpis dizajnérov Volkswagenu. Stredná časť vozidla od čelného skla až po koniec kabíny je spoločná s Rangerom.

Vzadu sa opäť snažil Volkswagen odlíšiť najmä svetlometmi v tvare písmena C a identifikáciu uľahčuje aj veľký nápis Amarok. Vo vnútri môžeme vidieť, že základný tvar/silueta palubnej dosky zostal rovnaký a platí to aj pre prvky ako ovládač automatickej prevodovky a veľký centrálny displej s uhlopriečkou 12-palcov (lacnejšie verzie majú 10-palcov).

Amarok má vlastný VW volant, iné usporiadanie odkladacích priestorov na stredovom tuneli, iné výduchy klimatizácie aj tlačidlá pod palubnou doskou. Odlišný je tvar palubnej dosky pred spolujazdcom a Nemci prišli aj s vlastnou grafikou a celým infotainmentom.

V porovnaní s minulou generáciou je Amarok vo všetkých smeroch väčší. Okrem štvordverovej verzie príde na trh aj dvojdverová dvojmiestna verzia s väčšou ložnou plochou, na ktorú sa zmestia dve europalety. Užitočné zaťaženie Amaroku je 1,16 t.

O pohon sa postarajú štyri naftové a jeden benzínový motor. Ich dostupnosť na jednotlivých trhoch sa bude líšiť a Volkswagen zatiaľ európsku špecifikáciu neprezradil. Napríklad o benzínovom motore 2,3 TSI (v skutočnosti motor 2,3 EcoBoost od Fordu) s výkonom 222 kW tvrdí, že bude dostupný na tradičných "benzínových trhoch", v Európe s ním teda zrejme nemôžeme počítať.

Najslabší naftový motor 2,0 TDI s výkonom 110 kW je prednostne určený pre Afriku, silnejšia verzia s výkonom 125 kW by sa mohla dostať aj k nám. To isté platí aj o biturbe 2,0 TDI s výkonom 150 resp. 154 kW (výkon líši sa pre rôzne trhy). Na vrchole naftovej ponuky stojí motor 3,0 TDI V6 s výkonom 177 kW resp. 184 kW, opäť v závislosti od trhu.

Všetky motory s výkonom nad 154 kW dostanú štandardne 10-stupňovú automatickú prevodovku z dielne Fordu. Na mnohých trhoch bude Amarok dostupný výlučne s pohonom všetkých kolies.

Nová generácia dostala až 20 nových asistenčných systémov, LED Matrix svetlá a kamery zobrazujúce okolie. Viac o európskych špecifikáciách, spotrebe a cenách sa dozvieme pred uvedením na trh v roku 2023.

Obrázky

Tagy

Pokračovať v čítaní