Autosuv.sk

Ostatné

Audi nevidí budúcnosť v syntetických palivách

Prekážkou je najmä "zelená" výroba nových typov palív a platí to aj pre vodík.
Audi nevidí budúcnosť v syntetických palivách Audi - ilustračné foto

Posledné Audi so spaľovacím motorom bude uvedené na trh v roku 2026. Ani príchod nových čistejších, syntetických palív na tom nič nezmení. Už dnes pritom môže väčšina naftových vozidiel značky Audi tankovať čistejšiu HVO naftu, ktorá znižuje emisie CO2 o 70 až 95 %. Nádej na záchranu spaľovacích motorov dal aj nemecký minister dopravy Volker Wissing, ktorý chce povoliť spaľovacie motory aj po roku 2035.

Audi vidí v nových palivách cestu ku zníženiu emisií v krátkodobom horizonte, ale nie svoju budúcnosť. "Syntetické palivá sú pre nás len premosťujúcou technológiou," povedal nedávno pre TopGear.com šéf technického vývoja Audi, Oliver Hoffmann. "Pre iné priemyselné odvetvia – lode a lietadlá atď. – to môže byť riešenie do budúcnosti. Našou budúcnosťou a úprimne povedané budúcnosťou osobnej mobility budú batériové elektrické vozidlá."

Oliver Hoffmann

V rámci koncernu Volkswagen kladie dôraz na nové e-palivá najmä Porsche. V tomto roku plánuje vyrobiť 130 000 l ekologického paliva a do roku 2026 chce ročnú produkciu zvýšiť na 550 miliónov. Primárne chce palivo využiť pre vlastné potreby a sesterské značky, v budúcnosti by sa palivo od Porsche mohlo dostať aj do Formuly 1.

Hoffmann nevidí problém syntetických palív v technológii výroby, ale v nutnosti vyrobiť ich čo "najzelenším" spôsobom. Rovnaký problém vidí aj v prípade vodíka. "Vodíkové technológie nie sú raketovou vedou. Sme schopní vyvinúť túto technológiu, ale problémom je získať zelený vodík. Najúčinnejším spôsobom, ako znížiť emisie CO2, je batériová elektrická mobilita," vysvetlil Hoffmann.

Tagy

Pokračovať v čítaní