BMW je presvedčené, že na účinné zníženie CO2 treba využiť všetky technológie. Jedným z príkladov je prechod na HVO naftu, teda na palivo, ktoré nie je založené na fosílnych surovinách.
"Pokiaľ ide o ochranu klímy, každá tona ušetreného CO2 sa počíta. Viac ako 250 miliónov existujúcich vozidiel v Európe predstavuje dôležitý faktor. Ich bilancia CO2 by sa mohla výrazne zlepšiť, ak by sa zvýšil podiel recyklovaného paliva. Od januára 2025 budeme všetky naftové modely vyrobené v Nemecku pred dodaním predajcom tankovať palivom HVO 100. Ide o vysokokvalitnú náhradu nafty s až o 90 % nižšími emisiami CO2e v celkovej bilancii." hovorí Oliver Zipse, predseda predstavenstva spoločnosti BMW AG.
BMW bude teraz tankovať naftu HVO 100 do všetkých naftových modelov vyrobených v Nemecku. Skratka HVO znamená Hydrotreated Vegetable Oil (hydrorafinovaný rastlinný olej) a dodatok 100 znamená, že ide o čisté palivo so 100-percentným podielom HVO.
V závodoch spoločnosti BMW Group v Mníchove, Dingolfingu, Regensburgu a Lipsku, ktoré ročne vyrábajú viac ako 50 percent vozidiel BMW Group s dieselovým motorom, začnú plniť palivo HVO 100 Neste MY Renewable Diesel™. Palivo od fínskeho výrobcu Neste umožňuje zníženie emisií skleníkových plynov počas životného cyklu paliva v porovnaní s fosílnou naftou až o 90 percent (Well to Wheel). Počiatočné tankovanie v závodoch pred dodaním do predajnej siete spoločnosti BMW Group predstavuje v závislosti od modelu objem päť až osem litrov.
Od konca mája 2024 sa môže parafínová nafta HVO predávať aj na čerpacích staniciach v Nemecku. Palivo sa vyrába z rôznych odpadov, ako sú kuchynské oleje, ako aj zo zvyškov a iných obnoviteľných surovín.
Spĺňa vysoké štandardy kvality a trvalej udržateľnosti, pri výrobe sa nepoužíva palmový olej a produkt nepozostáva z konvenčnej bionafty. V porovnaní s naftou na báze fosílnych palív je podľa BMW, HVO 100 produkt vyššej kvality a ponúka množstvo technických výhod. Okrem toho, že vypúšťa menej CO2, jeho chemické vlastnosti ponúkajú lepšie prejavy pri studenom štarte. Vďaka svojej čistote odoláva aj mikrobiálnej kontaminácii.
HVO naftu môžu v súčasnosti tankovať aj vozidlá značiek Audi, Toyota, Volkswagen a koncernu Stellantis.
Spoločnosť BMW Group neustále testuje kompatibilitu nových palív pre svoje motory. Okrem HVO 100 ide aj o B10 a všetky e-palivá schválené pre naftové motory v rámci palivovej normy EN590. V prípade benzínových motorov ide o palivo E25 a eFuels schválené podľa palivovej normy EN228.
Použitie vyšších recyklovaných zložiek v palive tiež predstavuje potenciálne dôležitý príspevok k zníženiu CO2 v benzínových motoroch. Na to však musí EÚ zvýšiť hornú hranicu stanovenú v zastaranej smernici o kvalite palív zo súčasnej E10 na E20, alebo E25.